درمان رایگان مجروحان جنگی/اتخاذ تدبیر برای ذخایر دارویی پزشکیان در جلسه امروز هیئت دولت: باید بر اساس لیاقت و توانمندی‌ها افراد را در جایگاه‌ها قرار دهیم آملی لاریجانی: وضعیت کنونی پایان رویارویی ما با رژیم صهیونیستی نیست کلیات لایحه ساماندهی پهپاد‌های غیر نظامی تصویب شد قالیباف: به هر تجاوزی با قدرت پاسخ می‌دهیم/ برنامه هسته‌ای ایران با سرعت بیشتری به پیش می‌رود طرح تعلیق همکاری‌های ایران با آژانس در مجلس تصویب شد علت صدای انفجار‌ها در دزفول پیکر سردار سلامی در گلپایگان تشییع می‌شود اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع فرماندهان شهید نیرو‌های مسلح شلیک ۱۴ موشک سپاه در آخرین دقایق پیش از اجرایی شدن آتش‌بس شهادت ۲ تن از کارکنان انتظامی بهار در حملات اسرائیل سخنگوی قرارگاه خاتم: اسرائیل تا ساعت ۹ صبح ۳ مرحله حمله کرد/ پاسخ می‌دهیم دو موشک عمل‌نکرده در محدود زندان اوین کشف و خنثی شد شمار شهدای حمله اسرائیل به گیلان به ۱۳ نفر رسید‌/ مجروحیت ۴۱ نفر دستگیری ۶ جاسوس در همدان/ارتباط متهمان با عوامل رژیم

۶ نکته اجمالی پیرامون عملکرد ضعیف شریعتمداری در دولت دوازدهم

محمد شریعتمداری در شرایطی در دولت دوازدهم به وزارت صنعت آمد که سه ماه بعد از وزارتش ماجرای واردات خودرو در زمان بسته بودن سایت ثبت سفارش واردات افشا شد و علی رغم فرار وزیر سابق صنعت از زیر بار مسئولیت آن، هنوز ابهامات زیادی در مورد آن وجود دارد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۱۷ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 08
کد خبر: ۱۵۶۷۴

به گزارش راهبرد معاصر؛  محمد شریعتمداری در شرایطی در دولت دوازدهم به وزارت صنعت آمد که سه ماه بعد از وزارتش ماجرای واردات خودرو در زمان بسته بودن سایت ثبت سفارش واردات افشا شد و علی رغم فرار وزیر سابق صنعت از زیر بار مسئولیت آن، هنوز ابهامات زیادی در مورد آن وجود دارد.

 

بعد از اعلام دولت مبنی بر تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی آماری که بانک مرکزی منتشر کرد نشان داد که وزارت صمت تحت مدیریت شریعتمداری مقادیر قابل توجهی ارز ۴۲۰۰ تومانی را با فشار و رانت به سمت کالاهای غیر ضرور سوق داده است.

 

محمد شریعتمداری در یک‌سالی که وزیر صنعت، معدن و تجارت بود، بیشتر از آنکه سکان وزارتخانه را داشته باشد و کاری پیش ببرد یا درگیر حواشی بود یا تنظیم بازار. در این دوره صنعت و معدن کاملا فراموش شده بود. این حاشیه‌ها حتی سبب شد که او رغبتی هم نه برای اصلاح ساختار وزارتخانه داشته باشد و نه حتی مدیری را جابه‌جا کند.

 

او در خفا تلاش می‌کرد که طرح تفکیک صنعت و معدن از تجارت را در دولت و مجلس جلو ببرد. شریعتمداری می‌خواست حسن یونس ‌سینکی دوست نزدیکش که او را به عنوان معاون اقتصادی و رییس ستاد تنظیم بازار منصوب کرده بود، به عنوان وزیر بازرگانی به حسن روحانی معرفی کند که در نهایت با رد لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها در مجلس و ابلاغ قانون بازنشستگی، این برنامه شریعتمداری به هدف نرسید.

 

شریعتمداری در مقام وزارت کار هم توانایی لازم را برای هماهنگ‌سازی سایر دستگاه های مرتبط توسعه ‌بخش تعاون و توانمندسازی جامعه ندارد که در نتیجه آن کاهش رفاه برای کارگران و کارفرمایان را به ارمغان آورده است!

 

در انتصاب‌های شریعتمداری در وزارت کار هم رد پای رفیق بازی بیش از همه پررنگ است. با آنکه هنوز هشت ماه از مدت انتصاب او بر وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی نمی‌گذرد، به جز انتصاب‌های جنجالی، خروجی این وزارتخانه در همه بخش‌ها تقریبا صفر است. در حال حاضر حتی تصمیمی که منجر به حرکت امور در این ابر وزارتخانه شود یا طرح و مصوبه‌ای که مقدمات تسهیل آن فراهم شده باشد، دیده نمی‌شود. اگرچه شریعتمداری مدعی بود که انتصاب‌های او با هدف کاهش سن مدیریت در این وزارتخانه انجام شده است، اما کاروانی که او با خود به وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی برده بود در واقع تیمی بود که با او در ستاد انتخابات دور دوازدهم ریاست‌جمهوری حسن روحانی فعالیت می‌کردند. از دستیار وزیر که سرتیم خبرنگاران در ستاد انتخابات روحانی بود تا گروه مشاورانش که به او می‌گویند چه کسی همراه است و چه کسی نیست.

 

 

 

 

ارسال نظر