کنعانی: اقدامات کشورهای اروپایی، زمینه‌ساز تشویش و ناآرامی در کشور است-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

کنعانی: اقدامات کشورهای اروپایی، زمینه‌ساز تشویش و ناآرامی در کشور است

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان درباره دخالت‌های مقامات کشورهای غربی در تحولات داخلی ایران گفت: اقدامات کشورهای اروپایی، زمینه تشویش و ناآرامی را فراهم کرد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - 2022 October 31
کد خبر: ۱۵۶۸۷۶

به گزارش راهبرد معاصر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه، پاسخگوی سئوالات خبرنگاران شد.

کنعانی در ابتدا با اشاره به دخالت‌ کشورهای غربی در مسائل داخلی ایران گفت: اظهارات غربی‌ها درباره حقوق زنان، مداخله است و توأم با نفاق و دورویی است. آنهایی که از حقوق زنان صحبت می‌کنند چرا از تحریم‌های یکجانبه آمریکا حمایت می‌کنند. تحریم‌های بدون تبعیض، شامل زنان و دختران ایرانی هم شده است. اروپایی‌ها در کجا از تحریم‌‌های بی‌تفکیکی که علیه زنان و دختران هم بوده صحبت کرده‌اند؟ در فرهنگ اسلامی و ایران زنان جایگاه متمایز و برجسته دارند.

اقدامات کشورهای اروپایی، زمینه تشویش و ناآرامی را فراهم کرد. آنچه کشورهای غربی در ایام اخیر انجام دادند نه تنها تأمین کننده حقوق زنان نشد، حتی حق حیات را از شهروندان ایرانی متاسفانه سلب کرد که نتیجه‌اش را در حادثه تروریستی شاهچراغ دیدیم. عملا انتقادات بخشی از ملت فهیم ایران را با این مداخلات به اغتشاش کشاندند.

در جمهوری اسلامی در رابطه با اقوام، مفهوم اقلیت وجود ندارد، بلکه جامعه ایرانی شامل حضور همه اقوام ایرانی است. در فرهنگ ایرانی زنان جایگاهی متفاوت و برجسته دارند که برآمده که لزوما برآمده از جایگاه قانونی نیست، بلکه حاصل نگاه تمدنی ایران است.

اظهارات مقامات آلمان درباره تصمیم برای تحریم سپاه
سخنگو در ادامه گفت: اظهارات مقامات کشور آلمان درباره تصمیم برای تحریم سپاه در ادامه اقدامات غیرمسئولانه این کشورها در ارتباط با جمهروی اسلامی ایران و ناشی از رویکرد غلط آنها در قبال دولت و ملت ایران است. سپاه پاسداران نهاد نظامی رسمی ایران است و چنین اقدامی غیرقانونی است. امیدواریم که دولت آلمان و دیگر دولت‌ها به نتیجه اقدامات غیرسازنده خودشان توجه کنند و منافع دوجانبه خودشان را قربانی مصالح سیاسی زودگذر و تصمیمات احساسی نکنند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده