انتقاد عضو کمیسیون صنایع مجلس از دلال بازی در صنعت اسقاط خودرو-راهبرد معاصر
رئیس‌جمهور عازم قاهره شد رئیس‌جمهور فردا به مصر می‌رود تاجگردون: ۱۱ میلیارد دلار برای کالا‌های اساسی تخصیص یافت  بودجه ۱۴۰۴ به شورای نگهبان ارسال شد استاندار تهران: تعطیلی‌ها روزانه اعلام می‌شوند ربیعی: رئیس‌جمهور قانون حجاب و عفاف را در دستورکار شورای امنیت ملی قرار داد وکیل پرونده «کنسرت فرضی»: بازداشت پرستو احمدی در مازندران سخنگوی دولت: افزایش دو یا سه برابری بودجه نیرو‌های مسلح صحّت ندارد امام جمعه موقت تهران: هدف رژیم صهیونیستی از نیل تا فرات است / جامعه جهانی برای توقف این رژیم به پا خیزد  واکنش صمصامی به گران سازی نرخ ارز؛ وزیر اقتصاد استیضاح شود + عکس اطلاعیه سپاه: شبکه ضد امنیت ملی در قزوین متلاشی شد بیانیه سپاه / آغاز دورانی نوین از پروسه شکست دشمنان امت اسلامی و غلبه جبهه مقاومت بر توطئه ترکیبی جبهه باطل سخنگوی دولت: اغلب بنزین تولیدی کشور مطابق با استانداردهای یورو ۴ است ابراهیم‌پور: مطالبات معلمان بازنشسته نیمه دوم ۱۴۰۰ در سال آینده پرداخت می‌شود آملی لاریجانی: در مجمع با شفافیت مخالف نیستیم، اشکال ما مساله خروج مجلس از حدود اختیارات خود بود

انتقاد عضو کمیسیون صنایع مجلس از دلال بازی در صنعت اسقاط خودرو

اکبری تالارپشتی عضو کمیسیون صنایع گفت: متاسفانه عده‌ای بدنبال دلال بازی در صنعت اسقاط هستند و برخی هم در دولت شرایط اسقاط خودرو را سخت کرده اند؛ این کار باعث بروز مشکلاتی برای خودروسازان شده است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۲ - ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 05
کد خبر: ۱۵۷۷۱۷

به گزارش راهبرد معاصر، عزت الله اکبری تالارپشتی عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامیدر نشست بررسی دلایل ضعف در صنعت اسقاط اظهار داشت: به حوزه حمل و نقل و بار در کشورمان بی توجه شده و وزارت کشور و سازمان دهیاری ها جلوتر از وزارت راه و سازمان راهداری در نوسازی ها هستند؛ با آنکه 80 تا 120 هزار کامیون و اتوبوس فرسوده داریم اما متاسفانه این دستگاه ها پاسکاری می کنند و پای کار نیستند.

وی افزود: باید هاب تولید و توزیع تجارت منطقه باشیم و برای آن باید صنعت حمل و نقل و خودروسازی های بروز داشته باشیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: ساختار دیزل سازان کشورمان دولتی بوده و حیاط خلوت برخی افراد است ولی دیزل سازان خصوصی چنین مشکلی را ندارند.

اکبری تالارپشتی گفت: باید قرارداد تضمین خرید بلند مدت 5 تا 10 ساله با اتوبوس سازان و کامیون سازان منعقد شود تا خودروسازان تکلیف خود را بدانند.

وی افزود: مجلس بر اساس وظیفه قانونی و نظارتی خود به دنبال الزام بخش های مختلف کشور برای انعقاد خرید تضمینی بلند مدت با استفاده از ظرفیت نظام بانکی است.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: متاسفانه علاقه زیادی برای واردات خودروی دسته دوم در کشورمان و بویژه شهرداری تهران وجود دارد و حتی در قانون برنامه ششم توسعه آنرا گنجانده اند.

وی گفت: متاسفانه عده ای بدنبال دلال بازی در صنعت اسقاط هستند و برخی هم در دولت شرایط اسقاط خودرو را سخت کرده اند.

اکبری تالارپشتی افزود: متاسفانه تاکنون وزارت راه و وزارت کشور و شهرداری ها از زیر بار امضای قرارداد خرید تضمینی که هیچ هزینه ای هم برای دستگاه نداشته و پولی بابت آن نمی دهند فرار می کنند.

وی گفت: همه برای وزارت صمت تصمیم می گیرند جز خود این وزارتخانه؛ وزارت راه هم در حوزه حمل و نقل خواب است.

*** ظرفیت تولید یکسال آینده اتبوس سازی ما تکمیل است

بیوک علیمرادلو مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن گفت: جدیدترین تولیدات ما مینی ون ۸ به علاوه یک نفره(۸+۱) است. این ون ها برای جابجایی مسافران شهری بسیار مناسب است. مینی ون در واقع یک تاکسی بزرگ است.

نمایشگاه+حمل+و+نقل+،+خدمات+شهری+و+شهر+هوشمند

وی ادامه داد: ون ها وسیله مناسبی برای حمل و نقل مسافران نبوده و به جای آن باید وسیله حمل و نقلی برای تردد مسافران مورد استفاده قرار بگیرد که مسافر بتواند در آن بایستد.

مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن، تاکید کرد: سازمان های متولی حمل و نقل عمومی به ما نمی گویند چه می خواهند. در رابطه با میتی ون نیز با تاکسی رانی مذاکره کرده و قراردادی با آنها منعقد کردیم. اکنون در دست تولید است.

علیمرادلو، افزود: در رابطه با حمل مسافر نیز، گروه خودروسازی اسنا در حال حاضر در حال تولید اتوبوس بوده و محصولات جدیدی را در دست تولید دارد. به عنوان مثال پروژه اتوبوس ۱۸ متری از جمله محصولات در حال تولید اسنا است.

وی در ادامه گفت: بهمن دیزل نیز تولیدات فورس را با قدرت تولید می کند و امسال وارد بازار شده است. هر خودرویی مشکلی داشته باشد و وارد سیستم تعمیراتی شود بلافاصله در سطوح اجرایی متوجه مشکل شده ودر رفع آن می کوشند. از جمله محصولات ما کامیونت ۶ تن تک کابین، ۶ تن یک و نیم کابین و ۸ تن یک و نیم کابین است. بدنه فورس نیز تولید داخلی است. کامیون امپاور نیز در حال تولید است با سیستم ای دی آر.

مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن افزود: تصور نمی کردیم امپاور تا این حد تقاضا داشته باشد. تاییدیه استاندارد و پلیس را نیز برای آن اخذ کرده ایم. میزان درخواست برای این کامیون بیش از میزان تولید است. محصولات فورس ۸ تن و کامیون ۱۸ تن نیز در دست تولید است. تولیدات وانت به قزوین منتقل شده است.

علیمرادلو، تاکید کرد: تولید پیکاپ نیز به بهمن دیزل منتقل شده و در این شرکت تولید می شوند. تولید شاسی ساز نیز در حال انجام است.

وی در ادامه گفت: این شرکت ظرفیت بسیارخوبی برای تولید اتوبوسهای شهری دارد؛ اما دولت از آن استقبال نمی کند.

مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن گفت: سه شنبه این هفته با نمایندگان مجلس جلسه ای داشتیم و در رابطه با خرید اتوبوس های شهری از خودروسازهای داخلی صحبت کردیم. همچنین به نمایندگان در رابطه با چند هزار کامیونی که در پارکینگ خودروسازی خاک می خورند، گفتیم.

علیمرادلو، گفت: اوایل ۱۴۰۰ ما حدود ۲ هزار نفر نیروی انسانی داشتیم و اکنون ۶ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی انسانی داریم. میانگین سنی کارکنان جدید ما در قزوین ۲۲ سال است و همه جوان هستند.

وی در ادامه بیان داشت: دو قرارداد بلند مدت دوساله برای تولید اتوبوس های شهری داریم. یکی از آنها برای تولید صد دستگاه اتوبوس است. با مشهد نیز قرارداد تولید ۲۰۰ دستگاه را منعقد کرده ایم. اما شهرداری تهران اوایل شهریور ماه به ما گفت ۳۰۰ دستگاه اتوبوس شهری برای مهرماه می خواهیم. در صورتی که تولید این میزان اتوبوس حداقل یک سال زمان می خواهد.

مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن، در پایان سخنان خود اظهار داشت: شهرداری ها باید سیستم حمل و نقل شهری را به بخش خصوصی واگذار کند.

*** اتوبوس سازی ایران از تولید عقب نیست

جلیل هاشمی مدیر شرکت اسنا گفت: اسنا در سال های گذشته فعال بوده اما اکنون فعالیت این شرکت بسیار افزایش یافته است. تولیدات اتوبوس از جمله فعالیت های این شرکت است. اتوبوس های شهری با رنگ های مختلف در انواع بی آر تی، آکاردئونی و دیگر مدل ها در حال تولید است. اتوبوس هایی با قابلیت حمل و نقل ۱۸۰ مسافر از دیگر تولیدات این شرکت است.

وی افزود: مشتری ما شهرداری ها یا سازمان شهرداری و بهیاری وزارت کشور است. البته اتوبوس کالایی است که اول باید خریداری شده و سپس تولید شود. آقای چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در این نمایشگاه به بازدید از غرفه ما آمد و گفت چرا در تولید اتوبوس عقب هستید؟! از زمانی که این تیم شهرداری و شورای شهر برروی کار آمده، بارها به آنها نامه نوشتیم و برای تولید اتوبوس های شهری اعلام آمادگی کردیم.

*** افزایش چند برابر اشتغال در خودروسازان

بهزاد حق بر، مدیرعامل شرکت سیبا موتور گفت: در ۶ ماه نخست امسال، آمار تولیداتمان برابر با میزان تولید در سال گذشته بود. برنامه ما مبنی بر آن است که امسال آما را به ۲٫۵ برابر سال گذشته برسانیم.

آرمان موسوی، مدیرعامل ایران دوچرخ گفت: نیروی انسانی ما در سال جاری ۳ برابر شده است. ما اولین تولید کننده موتورهای برقی در سه مدل مختلف هستیم.

وی افزود: فروشگاهی جدید در خیابان جنت آباد تهران افتتاح کرده ایم. تعمیرگاه ها نیز در حال گسترش هستند. با اینهمه مشکلاتی همچنان وجود دارد. قیمت گواهی اسقاط در سال گذشته ۳ میلیون تومان بود و امسال به ۱۸ میلیون تومان رسیده است.

نمایشگاه+حمل+و+نقل+،+خدمات+شهری+و+شهر+هوشمند145

حسین خضری، مدیرعامل بهمن دیزل گفت: مجوز حمل کالای خطرناک را کسب کرده ایم. مجور راهبر و شماره گذاری نیز کسب شده است. محصول وانت کاپرا در بهمن خودرو صورت می گیرد و ما آن را مونتاژ می کنیم.

وی افزود: سه مدل محصول فورس شامل ۶ تن، ۶ تن خوابدار و ۸ تن و نیم نیز در حال تولید است. حجم پروژه ها بسیار زیاد است و زیرساخت نیز با هدف افزایش ظرفیت تولید در حال تکمیل است. فورس ۱۲ تن، کامیون باری ۱۸ تن و ۱۵ تن از جمله تولیدات جدید است.

مدیرعامل بهمن دیزل، بیان داشت: اکنون ما ۱۸۳۰ نفر نیروی انسانی داریم در صورتی که فروردین ۱۴۰۰ تنها ۶۲۸ نفر نیرو داشتیم.

خضری، مدیرعامل بهمن دیزل ادامه داد: از مشکلات گروه خودروسازی بهمن این است که گواهی اسقاط خودرو صادر نشده و این مشکل هنوز وجود دارد.

مدیرعامل بهمن دیزل، در پایان سخنان خود گفت: مشکل خواب خودروها در پارکینگ خودروسازی بهمن، هنوز حل نشده است./ برنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده