اعتراض تند وزیر صمت به قطع کامل برق صنایع بزرگ در ۱۵ روز آینده بیانیه اسنپ پی در پی صدور رای شورای رقابت؛ از حق قانونی تجدیدنظرخواهی استفاده می‌کنیم سهمیه بنزین در کارت‌های بانکی؛ اجرای طرح نهایی از مرداد ۱۴۰۴ صدور مجوز افتتاح اولین شعبه بانک روسی در ایران هشدار آبفا درباره تداوم خشکسالی در تهران / کاهش ۴۵ درصدی بارندگی و افت منابع آبی سد ماملو واردات خودرو و تلفن همراه مشمول دریافت ضمانت‌نامه بانکی در گمرک شد روز‌های پنجشنبه شعب کشیک بانک‌ها دایر است قیمت طلا، دلار، سکه و ارز ۱۴۰۴/۰۲/۲۳ پرداخت دیه ۵۹ جان باخته حادثه بندر رجایی جاده چالوس تا پایان اردیبهشت مسدود است تعرفه بسته‌های اینترنت تغییر می‌کند؟ درآمد ماهانه ۱۵ میلیون تومانی خانواده‌های محروم در طرح توانمندسازی محرومان تمدید معافیت واردات طلا، نقره و پلاتین خام از مالیات تا آذر ۱۴۰۴ وزیر کار: مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی با ۳۰ درصد افزایش واریز می‌شود گوشت گرم از فهرست کالا‌های اساسی خارج شد

صفر تا ۱۰۰ ثبت نام خودرو فرسوده در قرعه‌کشی خودروسازان

سرپرست ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت مراحل مختلف ثبت‌نام خودرو فرسوده را تشریح کرد و گفت: مالک خودرو فرسوده باید اقرارنامه‌ای را در ۳ نسخه امضا کند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 06
کد خبر: ۱۵۷۸۳۰

به گزارش راهبرد معاصر، علیرضا احمدی سرپرست ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت سازمان راهداری  با اشاره به اجرای مفاد بند ف تبصره 7 بودجه سال 1401، اظهار کرد:‌بر این اساس 10 درصد از میزان فروش خودروهای تولید داخل به مالکان خودروهای فرسوده تخصیص می‌یابد.

 

وی با اشاره به این‌که مالکان خودروهای فرسوده پس از برنده شدن در قرعه‌کشی خودرو باید منتظر دریافت پیامک برای مراجعه به مرکز اسقاط خودرو باشند، افزود: در مرحله بعدی مالک خودرو فرسوده باید به مرکز اسقاط انتخاب شده مراجعه و درخواست مربوطه را ارائه کند.

 

وی تصریح کرد: در مرحله بعد نیز پذیرش خودرو برای اسقاط انجام شده و مالک خودرو فرسوده بایستی متن اقرارنامه پیوست را قبل از اسقاط خودرو امضا کند.

 

سرپرست ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت بیان کرد: پس از امضا، اقرارنامه باید توسط مدیر مرکز اسقاط مهر و امضا شده و ثبت دبیرخانه شود. 2 نسخه از این اقرارنامه تحویل مالک خودرو شده و یک نسخه نیز در مرکز اسقاط می‌ماند. در مرحله بعدی باید تصویر اقرارنامه در سامانه نوسازین بارگذاری شود.

 

احمدی یادآور شد: در مرحله بعدی ثبت پذیرش خودرو به‌عنوان حق‌العمل کار در صفحه شرکت خودروساز انجام می‌شود. در ادامه نیز مراحل قانونی اسقاط خودرو و بارگذاری اطلاعات خودروهای اسقاط شده تایید شده از سوی ناجا در سامانه نوسازین انجام خواهد شد. در مرحله بعدی تأییدیه اسقاط خودرو فرسوده ممهور به مهر مرکز اسقاط و فرم اقرارنامه و سایر مدارک و مستندات مورد درخواست تولیدکننده خودرو ارائه می‌شود.

 

وی اضافه کرد: در نهایت نیز فرآیند قانونی واگذاری خودرو جدید وفق بخشنامه‌های خودروساز انجام می شود.

 

 احمدی اواخر ماه گذشته با اشاره به اختصاص سهمیه 20درصدی فروش تولید خودروسازان داخلی به مالکان خودروهای فرسوده، گفته بود: معیار فرسوده بودن یک خودرو بر اساس آیین‌نامه خارج کردن خودروهای فرسوده و قانون هوای پاک مرز سن فرسودگی است.

 

وی توضیح داد: این سن برای خودروهای مختلف، متفاوت است. مطابق ماده 2 آیین‌نامه ماده 8 قانون هوای پاک سن فرسودگی برای خودروهای شخصی (سواری و سواری کار) 15 سال است.

 

وی ادامه داد: سن فرسودگی برای خودروهای عمومی بنزینی و دوگانه‌سوز 8 سال، خودروهای عمومی پایه‌گازسوز 10 سال، خودروهای عمومی برقی 14 سال، وانت پایه‌ گازسوز 14 سال، بنزینی دوگانه‌سوز دیزلی 13 سال، اتوبوس درون‌شهری دیزلی 8 سال، اتوبوس پایه‌ گازسوز 10 سال، اتوبوس درون‌شهری برقی (بازسازی‌شده) 20 سال، مینی‌بوس و میدل‌باس درون‌شهری و برون‌شهری دیزلی 8 سال و پایه‌گاز 10 سال و برای برقی بازسازی‌شده 20 سال در نظر گرفته شده است.

 

سرپرست ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اضافه کرد: سن فرسودگی اتوبوس برون‌شهری 10 سال، کشنده، کامیون و کامیونت 16 سال، موتورسیکلت بنزینی کابراتوری 5 سال، انژکتوری 6 سال و موتورسیکلت برقی 12 سال است. برای سواری‌های دولتی سن فرسودگی 13 سال است./ تسنیم

 

ارسال نظر