اندیشکده روسی: حملات بی‌امان پهپادی روسیه قاتل مهمات اوکراین شده است-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

اندیشکده روسی: حملات بی‌امان پهپادی روسیه قاتل مهمات اوکراین شده است

یک اندیشکده انگلیسی روز دوشنبه در مطلبی نوشت که اوکراین در خطر تمام شدن تسلیحات پدافند هوایی است و برای دفاع از خود به کمک فوری غرب نیاز دارد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 07
کد خبر: ۱۵۸۰۴۷

به گزارش راهبرد معاصر اندیشکده «روسی» روز دوشنبه نوشت، روسیه طی هفته‌های اخیر اوکراین را با موجی از حملات پهپادی بمباران و زیرساخت‌های انرژی این کشور را تخریب می‌کند. تحلیلگران این اندیشکده بر این باورند که اگر مهمات سامانه‌های سطح به هوای اوکراین تامین نشوند، نیروهای هوافضای روسیه توانایی ایجاد یک تهدید بزرگ را دوباره به دست خواهند آورد.

بر اساس این گزارش، اوکراین همچنان به درخواست تسلیحات دفاع هوایی بیشتر در مقابله با حملات موشکی و پهپادی روسیه ادامه می‌دهد. به گفته تحلیلگران این اندیشکده، اوکراین به کمک فوری پدافند هوایی نیاز دارد.

به گفته تحلیلگران، روسیه صدها پهپاد مسلح برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های انرژی اوکراین مستقر و صدها هزار نفر را از آب و برق محروم کرده است. تصاویر نشان می‌دهد که پلیس کی‌یف در حال تلاش برای سرنگونی هواپیماهای بدون سرنشین در جریان حملات اخیر به تاسیسات انرژی اوکراین است.

 

 

این اندیشکده در خاتمه نوشت، اوکراین در کوتاه مدت به شمار زیادی سامانه‌های دفاع هوایی قابل حمل و ضدهوایی هدایت‌شونده نیاز دارد.

در عرصه نظامی سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه از سرنگون کردن شماری از راکت‌ها و پهپادهای ارتش اوکراین خبر داد.

ژنرال «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در نشست خبری گفت که نیروهای پدافند هوایی روسیه در بیست و چهار ساعت گذشته ۸ راکت «هایمارس» و «الکا»، یک موشک ضد رادار «هارم» و یک موشک بالستیک «توچکایو» را سرنگون کردند.

به گفته ژنرال کوناشنکوف، پدافند هوایی روسیه همچنین ۱۶ پهپاد اوکراینی را در مناطق مختلف نبرد از جمله «دونتسک» سرنگون کرد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز شنبه نیز گفت که نیروهای روسیه پاتک‌های ارتش اوکراین در مناطق «کراسنی لیمان» و جنوب «دونتسک» را دفع کردند. سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه از سرنگون کردن شماری از راکت‌ها و پهپادهای ارتش اوکراین خبر داد.

 

 

ژنرال «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در نشست خبری گفت که نیروهای پدافند هوایی روسیه در بیست و چهار ساعت گذشته ۸ راکت «هایمارس» و «الکا»، یک موشک ضد رادار «هارم» و یک موشک بالستیک «توچکایو» را سرنگون کردند.

به گفته ژنرال کوناشنکوف، پدافند هوایی روسیه همچنین ۱۶ پهپاد اوکراینی را در مناطق مختلف نبرد از جمله «دونتسک» سرنگون کرد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز شنبه گفت که نیروهای روسیه پاتک‌های ارتش اوکراین در مناطق «کراسنی لیمان» و جنوب «دونتسک» را دفع کردند.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، ژنرال «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در نشست خبری گفت که در این تقابل بیش از ۶۰ نظامی اوکراینی کشته شدند. به گفته کوناشنکوف، یک دستگاه تانک، دو خودروی زرهی ارتش اوکراین در جریان این درگیری منهدم شد.

ژنرال ایگور کوناشنکوف، همچنین گفت که نیروهای روسیه پاتک نیروهای اوکراینی را در جنوب «دونتسک» دفع کردند و بیش از ۱۲۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز شنبه نیز اظهار داشته بود که یگان‌های توپخانه ارتش روسیه با آتش پرحجم خود خساراتی بر نیروهای اوکراینی وارد کردند./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار