رتبه بندی معلمان معلمان در راه ایستگاه آخر/تعیین امتیاز نهایی و تعیین رتبه مشمولان-راهبرد معاصر
داروی جدید در آزمایش‌ها، ممکن است روند پیشرفت بیماری پارکینسون را کند کند قاضی پرونده چای دبش: پاسخ بانک‌های شاکی به استعلام‌ها متناظر با سوالات دادگاه تنظیم نشده است خبر جدید وزیر ارشاد درباره هنرمندان ممنوع الفعالیت سازمان هدفمندی یارانه‌ها: مردم حتما حساب بانکی خود را برای دریافت یارانه چک کنند عارف: راهبرد دولت این است که اصلاح قیمت‌ها به سه دهک پایین جامعه آسیبی نرساند کلاس‌های جبرانی دانشگاه‌ها چگونه تشکیل خواهد شد؟ قصاص برای عامل جنایت در بازی خرس وسطی فیلم / گل اول مس رفسنجان به پرسپولیس در دقیقۀ ۴ پیاده‌روی روزانه می‌تواند افسردگی را کاهش دهد لحظهٔ هجوم خودرو به میان جمعیت در آلمان با دست‌کم ۱۱ کشته + فیلم وقوع زلزله ۴ ریشتری در هفتکل ایران ۱۵ - ۱۱ پرتغال/ صعود واترپلو ایران به نیمه نهایی سطح ۲ کاپ جهانی  برتری استقلال مقابل آلومینیوم در ۴۵ دقیقه اول  تساوی یک نیمه‌ای هوادار و نساجی ترکیب آلومینیوم و استقلال اعلام شد

رتبه بندی معلمان معلمان در راه ایستگاه آخر/تعیین امتیاز نهایی و تعیین رتبه مشمولان

ستاری فرد گفت: « برای تسهیل و تسریع امور به موازات طی فرآیندهای ارزیابی، ضروری است هیئت‌های ممیزه با استفاده از ظرفیت کارگروه‌های تخصصی و فرعی موضوع تبصره ماده ۲۰ آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی و بخشنامه ابلاغی وزارت، از هم‌اکنون نسبت به تعیین امتیاز نهایی و تعیین رتبه مشمولان اقدام کنند.»
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۴ - ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 11
کد خبر: ۱۵۸۶۵۹

به گزارش راهبرد معاصر بر اساس اخرین اخبار رتبه بندی معلمان سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش از ارزیابی و اعلام نظر روی پرونده رتبه‌بندی ۶۹۹ هزار نفر از مشمولان از سوی مدیران مدارس و واحدهای اداری این وزارتخانه خبر داد و گفت که هیئت‌های ممیزه از هم‌اکنون نسبت به تعیین امتیاز نهایی و تعیین رتبه مشمولان اقدام کنند.

  رتبه‌ بندی معلمان که جزو مطالبات بر زمین مانده معلمان در ۱۰ سال اخیر محسوب می‌شود، طی دو سال اخیر با طی فرآیندهای قانونی در دولت و مجلس شورای اسلامی، رنگ و بوی عملیاتی به خود گرفت، اما هنوز به مرحله اجرای سراسری نرسیده و طی فرآیندهای مربوط به رتبه‌بندی همچنان در وزارت آموزش‌وپرورش ادامه دارد.

اما قانون رتبه‌بندی معلمان چه فرآیندی را طی کرده و اکنون در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ دولت دوازدهم، رتبه‌بندی معلمان را در قالب لایحه‌ای در روز ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۹ به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد که کلیات آن هجدهم خردادماه سال ۱۴۰۰ به تصویب رسید. در پی تغییرات قابل توجه لایحه مذکور از سوی نمایندگان مجلس و عدم تأمین بار مالی آن، ماه‌ها در مجلس معطل ماند و یک‌مرتبه نیز از سوی شورای نگهبان رد و دوباره به مجلس بازگشت.

با اصلاح ایرادات شورای نگهبان، قانون رتبه‌بندی معلمان در روز شانزدهم اسفندماه سال ۱۴۰۰ از سوی رئیس مجلس برای اجرا به دولت و ۲۳ اسفندماه از سوی رئیس‌جمهور به وزارت آموزش‌وپرورش، سازمان برنامه‌وبودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ شد.

بر اساس شیوه‌نامه اجرایی رتبه‌بندی که در نیمه دوم مردادماه منتشر شد، مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات در نخستین گام موظف به طراحی سامانه رتبه‌بندی شد تا معاونت برنامه‌ریزی تمام فرآیندهای مربوطه را از طریق این سامانه دنبال کند. مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش نیز عهده‌دار تشکیل هیئت‌های ممیزه برای احراز شایستگی‌های معلمی در سراسر کشور شد.

سامانه رتبه‌بندی معلمان نیز از ۲۶ مردادماه به‌صورت رسمی آغاز به کار کرد و فرهنگیان بر اساس جدول زمان‌بندی و آخرین رقم کد ملی تا نهم شهریورماه نسبت به بارگذاری مدارک خواسته شده اقدام کردند.

از روز جمعه، ششم آبان ماه، دسترسی مدیران مدارس برای اظهارنظر، ارزیابی مدارک و مستندات معلمان و مشمولان رتبه‌بندی باز شد و این مهلت تا دوازدهم آبان ماه ادامه داشت. همزمان دسترسی ارزیابان حرفه‌ای نیز فعال شد تا به‌طور موازی هم مدیران اظهارنظر و هم ارزیابان حرفه‌ای ورود کنند.

پس از آن در شانزدهم آبان ماه جاری بود که معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش دستورالعمل تشکیل کارگروه‌های اجرایی و تخصصی هیئت‌های ممیزه قانون نظام رتبه‌بندی معلمان را نیز ابلاغ کرد که به‌موجب آن در اسرع وقت نسبت به تشکیل کارگروه‌ها و اجرای دقیق رتبه‌بندی و صدور احکام کارگزینی مشمولان حداکثر تا ۲۰ آبان ماه سال جاری اقدام شود.

ارزیابی مستندات ۶۹۹ هزار معلم از سوی مدیران مدارس و مدیران واحدهای اداری

صادق ستاری فرد، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش که حدود دو هفته است از معاونت تربیت‌بدنی به معاونت توسعه منابع وزارتخانه آمده، در جدیدترین اظهار نظر خود پیرامون اجرای قانون نظام رتبه‌بندی معلمان، می‌گوید: «ظرف دو هفته‌ اخیر علاوه بر خوداظهاری و تأیید نهایی فرم‌های ثبت‌نامی توسط مشمولان، مدیران مدارس، امور اداری و گروه‌های ارزیابی شامل ارزیابان حرفه‌ای، گزینش و حراست، مدارک، مستندات، شایستگی‌ها و صلاحیت‌های مشمولان را بررسی کرده‌اند.»

وی با ابراز رضایت از طی فرآیند مربوط توسط عوامل مربوط می‌افزاید: «تاکنون مدیران مدارس و مدیران واحدهای اداری درخصوص ۶۹۹ هزار و ۲۷۶ معلم اظهارنظر کرده‌اند. همچنین ۴۳ هزار و ۱۹۰ نفر توسط ارزیابان حرفه‌ای، ۲۴۶ هزار و ۹۴ نفر توسط گزینش و ۲۶۸ هزار و ۳۷۴ نفر توسط حراست ارزیابی و بررسی شده‌اند.»

هیئت‌های ممیزه از حالا نسبت به تعیین امتیاز نهایی اقدام کنند

ستاری فرد ادامه می‌دهد: « برای تسهیل و تسریع امور به موازات طی فرآیندهای ارزیابی، ضروری است هیئت‌های ممیزه با استفاده از ظرفیت کارگروه‌های تخصصی و فرعی موضوع تبصره ماده ۲۰ آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی و بخشنامه ابلاغی وزارت، از هم‌اکنون نسبت به تعیین امتیاز نهایی و تعیین رتبه مشمولان اقدام کنند.»/ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر