آشکار شدن اولین اختلاف‌ها بین بایدن و نتانیاهو-راهبرد معاصر

آشکار شدن اولین اختلاف‌ها بین بایدن و نتانیاهو

رسانه‌های صهیونیست تاکید کردند اختلافات اولیه میان رئیس‌جمهور آمریکا و نتانیاهو بر سر کابینه راست افراطی رژیم صهیونیستی آشکار شده است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 15
کد خبر: ۱۵۹۳۰۷

به گزارش راهبرد معاصر روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت امروز سه شنبه در گزارشی درباره اختلافات واشنگتن و تل آویو بعد از روی کار آمدن راست‌گراها، نوشت: دولت جو بایدن به نتانیاهو اعلام کرده وزیران (جنگ) و امنیت عمومی را از میان افرادی انتخاب کند که آمریکا بتواند با آن‌ها کار کند.

یدیعوت آحارونوت افزود: آمریکا تاکید کرده برای موفقیت همکاری امنیتی بین تل‌آویو و واشنگتن، نتانیاهو لازم است که درباره انتصاب افراد در این وزارتخانه‌ها دقت کند.

این رسانه صهیونیست تصریح کرد: «بزالل اسموتریچ» رهبر حزب صهیونیسم مذهبی در حال لابی برای وزارت (جنگ) و «ایتامار بن غفیر» رهبر حزب اوتسما یهودیت در حال لابی برای وزارت امنیت عمومی است.

گروهی از خاخام‌های متنفذ نیز در بیانیه‌ای خواستار انتصاب اسموتریچ به عنوان وزیر جنگ شده اند تا مانع از تشکیل دولت فلسطینی شده و زمینه برای پیشبرد برنامه شهرک سازی در کرانه باختری فراهم شود.

برپایه این گزارش، اسموتریچ و بن غفیر از صهیونیست‌های افراطی هستند و مقامات آمریکایی معتقدند اقدامات صهیونیست‌های افراطی موجب گرویدن جوانان فلسطینی به گروه‌های مقاومت می‌شود.

آویگدور لیبرمن رهبر حزب «اسرائیل خانه من»، انتخاب اسموتریچ به عنوان وزیر جنگ را عامل به حداقل رسیدن همکاری امنیتی و نظامی بین تل‌آویو و واشنگتن اعلام کرده است/باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار