«پراید» و «آردی» نباید در جاده‌ها تردد کنند-راهبرد معاصر
وزیر علوم: در این چند سال اخیر، ۲۵ درصد از اساتید مهاجرت کرده‌اند؛ این عدد نگران کننده‌ای است کشف محموله‌های بزرگ موادمخدر صنعتی در مرز‌های ایران و افغانستان پرونده سهمیه‌های کنکور در مسیر اصلاح/ اختصاص سهمیه به مدارس دولتی و دهک‌های پایین پلیس راه: آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد | جاده چالوس همچنان بسته است هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد متلاشی شدن باند ۶ نفره گروگان‌گیر / رهایی گروگان اتفاق هولناک در بیمارستان؛ به جای پای راست، پای چپ را قطع کردند سرپرست پلیس راه مازندران: مسدودیت کندوان تا روز شنبه ادامه دارد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران صدور کیفرخواست برای مدیر عامل معدن زمستان یورت تداوم بارش در ارتفاعات کشور آدرس سامانه ثبت معاملات اموال غیرمنقول دستگیری اراذل و اوباش مسلح شرق تهران اساسنامه نهضت سوادآموزی تغییر کرد؟ پرداخت بیش از ۲۹۵ هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان کشوری

«پراید» و «آردی» نباید در جاده‌ها تردد کنند

رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص سهم خودروسازان در حوادث رانندگی گفت: ارابه مرگ تولید می‌کنند، «پراید» و «آر دی» نباید در جاده‌ها تردد کنند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۱۹ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 10
کد خبر: ۱۵۹۳۱

به گزارش راهبرد معاصر؛  رزمایش بزرگ گشت‌های نامحسوس پلیس راهور صبح امروز در میدان صبحگاه دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد.

 

سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: امروز توفیق داریم تا بتوانیم یک گام موثر در حوزه توسعه انضباط اجتماعی و کاهش تصادفات برداریم.

 

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: شاید یکی از جدی‌ترین برنامه‌ها و اهدافی که پلیس راهور ناجا در دستور کار دارد توسعه انضباط ترافیکی است.

 

وی گفت: در شرایط کنونی که 44 میلیون راننده،‌33 میلیون وسیله نقلیه و 217 هزار کیلومتر جاده در کشور وجود دارد که بیش از 45 هزار کیلومتر آن جاده اصلی است، توسعه انضباط اجتماعی به عنوان ابلاغ و تدبیری روشن از سوی فرمانده ناجا به پلیس راهور است و کاهش تصادفات و جانباختگان در برنامه‌های اصلی پلیس راهور قرار دارد.

 

این مقام ارشد راهور ناجا استفاده از بازرسان و گشت‌های نامحسوس را از جدی‌ترین مسائل است که در دستور کار قرار دارد که برای 10 استان هدف که 56 درصد تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند به مرحله اجرا درخواهد آمد.

 

وی گفت: با استفاده از ظرفیت هواناجا در حوزه بالگرد، پهباد و جایروپلن درصددیم تا گزارش لحظه به لحظه وضعیت ترافیکی جاده‌ها و برخی شهرها را در مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا داشته باشیم.

 

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: گشت‌های محسوس و آشکار پلیس راهور بزرگ فعال بوده و وجود گشت نامحسوس رافع مسئولیت آنها نیست.

 

سردار هادیانفر تاکید کرد: تردد برخی رانندگان حرفه‌ای در جاده‌ها شرطی شده چرا که با دیدن دوربین و گشت پلیس از سرعت خود کاسته و بعد از عبور از دوربین و گشت پلیس به حرکات خطرناک خود ادامه می‌دهند و گشت‌های نامحسوس برای این است که روند رفتار اشتباه این افراد را تغییر دهد.

 

این مقام ارشد راهور ناجا علت اصلی 82 درصد تصادفات را سرعت و سبقت غیرمجاز،‌عدم توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی برشمرد و گفت: اگر 1585 نقطه حادثه‌خیز که 56 درصد کشته‌ها را به خود اختصاص می‌دهند مرتفع شوند کاهش تصادفات و جانباختگان را شاهد خواهیم بود.

 

وی حوزه استقرار گشت‌های نامحسوس را محورهای پرتصادف دانست و گفت: در شهرها نیز این گشت‌های نامحسوس در بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها در محورهای خلوت مستقر خواهد بود.

 

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید به این مطلب که کاهش کشته صرفا وظیفه پلیس نیست از نقش 33 سازمان در این زمینه سخن گفت و افزود: وزارت راه، شهرسازی، وزارت بهداشت، بیمه مرکزی، صدا و سیما و ... در این زمینه نقش دارند.

 

سردار هادیانفر با اعلام این مطلب که 6 درصد جانباختگان جاده‌ای در حین انتقال و 43 درصد در مراکز درمانی جان می‌سپارند از نقش وزارت بهداشت در این زمینه سخن گفت و تاکید کرد: 49 درصد کشته‌ها مربوط به وزارت بهداشت است و باید رسیدگی کند.

 

این مقام ارشد راهور ناجا سهم خودروسازان را در این زمینه کم ندانست و گفت: ارابه مرگ تولید می‌کنند و «پراید» و «آر دی» نباید در جاده‌ها تردد کنند.

 

وی با بیان این مطلب که 92 درصد تصادفات به عامل انسانی برمی‌گردد به بیمه مرکزی اشاره و بیان داشت: بیمه مرکزی حاضر است برای هر جانباخته 260 تا 310 میلیون پرداخت کند اما کاهش کشته‌ها در دستور کارش نباشد.

 

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی کشور اظهار داشت: انشاءالله شاهد نصب 2 هزار دوربین جاده‌ای خواهیم بود و نصب دوربین‌های جدید لیزرگان نیز در دستور کار است.

 

وی به نقش مردم در کاهش تصادفات و حوادث پرداخت و خاطرنشان کرد: بدون مشارکت مردم نمی‌توان به انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات دست یافت.

 

منبع: فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار