قیمت گوشت قرمز امروز ۳۰ آذر ۱۴۰۴ + جدول دارندگان خودرو حتما بخوانند/ سهمیه بنزین این خودروها حذف نمی‌شود پیش فروش سایپا ویژه شب یلدا ۱۴۰۴؛ شرایط، قیمت و زمان تحویل قیمت سکه پارسیان امروز یکشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۴ + جدول آغاز مسدودسازی کارت‌های بازرگانی فاقد اعتبار + جزئیات حقوق آذر ۱۴۰۴ بازنشستگان لشکری واریز شد آخرین مهلت ثبت نام فروش جدید ایران خودرو + زمان قرعه کشی لبنیات از این تاریخ ارزان می‌شود + جزئیات تغییر قیمت برخی اقلام لبنی فروش ایران خودرو آذر ۱۴۰۴ بدون بلوکه پول؛ آخرین مهلت ثبت نام ایران خودرو چه زمانی است؟ + زمان قرعه کشی اعلام جزئیات هزینه و عملکرد پروژه بارورسازی ابرها در کشور آخرین قیمت گوشت قرمز؛ امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ مهلت ثبت نام خودروهای وارداتی تمدید شد/ راهنمای کامل سامانه ثبت نام ثبت نام خودروهای وارداتی برای متقاضیان قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ + جدول قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ + جدول آخرین قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ در اولین روز هفته اعلام شد

ماجرای تحریم خودروسازان فرانسوی توسط ایران چیست؟

رییس اتاق بازرگانی ایران و فرانسه گفت: قبلا پژو، سیتروئن و رنو در ایران سرمایه‌گذاری داشتند و اگر برجام امضا شود، دوباره می‌توانند به کار خود ادامه دهند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۹ - ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 20
کد خبر: ۱۶۰۰۸۷

به گزارش راهبرد معاصر، روز پنج‌شنبه خبری هفته گذشته داغ شد از زبان سخنگوی وزارت صنعت که واردات خودروهای فرانسوی ممنوع و تحریم شد.

امید قالیباف اعلام کرد که وزارت صمت و دولت ایران خودروسازان فرانسوی را به خاطر رفتارشان تحریم کرده است و دیگر نمی‌گذارد تا آن‌ها بتوانند با ابزار تحریم صنعت و بازار خودروی ایران را تحت فشار بگذارند.

به گفته او، به خاطر رفتار غیرحرفه‌ای که فرانسوی‌ها در سال‌های گذشته داشته‌اند، دیگر اجازه ثبت سفارش و واردات محصولات رنو، پژو، سیتروئن و سایر خودروسازان فرانسوی را نمی‌دهیم.

وی متذکر شد: در این چند وقته هم هیچ مجوزی برای ورود خودروهای فرانسوی صادر نکرده ایم و تمرکزمان برای واردات، صرفا بر روی خودروهای ژاپنی، کره ای، چینی و اروپایی غیر فرانسوی است.

تحریم فقط برای خودروهای وارداتی فرانسوی

در همین رابطه، محمدرضا نجفی‌منش، عضو هیات مدیره اتاق مشترک ایران و فرانسه گفت: این اظهارنظری که آقای قالیباف داشتند، فقط مربوط به واردات است.

وی توضیح داد: طبق صحبتی که من داشته‌ام، متوجه شدم که این تصمیم فقط مربوط به خودروهای وارداتی فرانسوی است و در صورتی که خودروسازان فرانسوی تمایل به تولید خودرو در ایران داشته باشند، مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان این‌که این سیاستی است که دولت و وزارت صنعت داشته است، تصریح می‌کند: این تصمیم از طریق وزارت صنعت اعلام شده است.

مهدی میرعمادی، رییس اتاق بازرگانی ایران و فرانسه نیز گفت: قبلا پژو، سیتروئن و رنو در ایران سرمایه‌گذاری داشتند و اگر برجام امضا شود، دوباره می‌توانند به کار خود ادامه دهند./ خبر آنلاین

مطالب مرتبط
ارسال نظر