سه پیشنهاد جلسه اضطراری شورای سنجش و پذیرش دانشجو به شورای عالی انقلاب فرهنگی جزییات و ساعت طرح ترافیک از ۱۶ فروردین ۱۴۰۴ روش‌های پرداخت زکات فطره اعلام شد ممنوعیت تردد کلیه وسایل نقلیه از مرزن آباد به سمت تهران از دقایقی قبل آغاز ثبت نام میهمانی و انتقال دانشجویان از ۱۵ فروردین صدور حکم سنگین برای ۹ متهم فساد در شورای شهر سردشت تدوین اساسنامه مدارس مجازی/ برنامه وزارت آموزش و پرورش در حوزه هوش مصنوعی ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب کشور امروز و فردا چطور با ChatGPT عکس‌هایمان را به سبک انیمیشن‌های استودیو «جیبلی» درآوریم؟ ۵۰۵ جانباخته و ۱۲ هزار مجروح در ابتدای طرح نوروزی در کشور سازمان نظام پرستاری: کمبود ۱۰۰ هزار پرستار در بیمارستان‌های کشور مرکز مدیریت راه‌های کشور: تردد ۲۱.۶ میلیون خودرو در موج اول سفر‌های نوروزی برخورد قضایی با عوامل انتشار کلیپ خارج از شئون از یک کنسرت تشریح وضعیت ترافیکی جاده‌ها و محور‌های مسدود در روز جمعه ۸ فروردین هواشناسی ایران امروز ۱۴۰۴/۱/۸؛ بارندگی و وزش باد در ۱۱ استان

ادامه ریل‌گذاری خط متروی تهران-پرند

حدود ۴ کیلومتر از مسیر برگشت خط متروی فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر پرند ریل‌گذاری شده است، به صورت خطوط رفت و برگشتی افتتاح خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - 2022 November 26
کد خبر: ۱۶۰۸۳۹

به گزارش راهبرد معاصر، سیدقوام‌الدین حسینی مجری خط متروی فرودگاه امام خمینی (ره) و شهر جدید پرند گفت: گرچه روند تامین منابع مالی در پروژه خط مترو تهران-پرند طبق توافقات صورت‌گرفته در اسفند ماه سال گذشته پیش نرفت و عملاً حتی در بحث واگذاری اراضی مورد نظر در شهر پرند برای تزریق بودجه غیرنقد پروژه نیز تاخیراتی صورت گرفت؛ اما با این حال حتی یک روز در سال جاری این طرح تعطیل نبود و با هر امکاناتی که در اختیار داشتیم، آن را پیش بردیم.

 

حسینی در ادامه با تشریح اقدامات انجام شده اخیر افزود: در حال حاضر عملیات نازک‌کاری ایستگاه، مراحل پایانی خود را پشت سر می‌گذارد و ورودی نزدیک به بلوار شهید باهنر نیز در حال آماده‌سازی است. پس از ریل‌گذاری کامل مسیر رفت این خط و تست حرکت قطار، اینک طول ریل‌گذاری مسیر برگشت هم به حدود ۴ کیلومتر رسیده است. تهیه ریل برای مسیر برگشت برای نخستین بار با بهره‌مندی از ریل‌های تولید داخل کشور صورت گرفته و بزودی این بخش از ریل‌ها وارد کارگاه پروژه می‌شود تا روسازی مسیر برگشت سرعت گیرد. ضمن آنکه سفارش‌گذاری برای تامین بخشی از تجهیزات ویژه این خط نیز انجام و قرارداد‌ها منعقد گردیده تا طی ماه‌های آینده، ادوات ساخته شده به محل پروژه حمل شود و در روز آغاز بهره‌برداری از پروژه، خط مذکور به صورت رفت و برگشتی افتتاح گردد.

 

بنا براعلام سایت شهر، مجری خط مترو تهران-پرند با بیان آنکه این پروژه بدون در نظر گرفتن احداث پایانه و تامین ناوگان و برای اولویت نخست بهره‌برداری به حدود ۹۶۰ میلیارد تومان پول و یا منابع مالی غیرنقد نیاز دارد، گفت: در قضیه واگذاری اراضی مورد توافق برای تامین منابع غیرنقد پروژه، کار‌ها به تدریج در حال انجام بوده و پیش‌بینی می‌کنیم با ارائه صورت وضعیت‌های جدید پیمانکاران، بخش دیگری از زمین‌های درنظر گرفته توسط شرکت عمران شهر جدید پرند تحویل و واگذار شود؛ در این صورت می‌توان به سرعت گرفتن عملیات اجرایی طرح طی روز‌ها و هفته‌های آینده امیدوار باشیم./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر