توانیر: صنعت برق ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی و ۱۸۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارد وکیل بابک زنجانی: کرسنت در تلاش است اموال موکلم در مالزی را ضبط کند متناسب سازی حقوق بازنشستگان فولاد واریز شد + اطلاعیه صندوق بازنشستگی نتیجه برندگان قرعه‌کشی ایران خودرو اعلام شد جزئیات کشف بزرگ‌ترین زمین‌خواری ایران به مساحت هزار هکتار عوارض سنگین وضع شده برای رانندگان ایرانی در ترکیه لغو شد مجمع تشخیص با پرداخت کامل متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان دولت موافقت کرد شرایط معافیت مالیاتی موسسات خیریه تغییر کرد + جزییات  افزایش تقاضا برای آپارتمان‌های زیر قیمت / آخرین وضعیت بازار مسکن برنامه فروش محصولات ایران خودرو دیزل در بورس کالا هشدار منظور درباره معامله طلا در بورس با نرخ غیرواقعی دلار نمره فروش خودرو‌های برقی ۲۰ شد ستاد مبارزه با قاچاق کالا: بر اساس مصوبه دولت، همه گوشی‌ها می‌توانند رجیستری را انجام دهند حداقل و حداکثر عیدی امسال کارگران اعلام شد + جزئیات بحران خشکسالی در حوضه آبریز کارون بزرگ

۳ بندر روسیه مقصد جدید صادراتی ایران شدند

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از اضافه شدن ۳ بندر روسیه به مقاصد بارهای صادراتی ایران خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 04
کد خبر: ۱۶۲۱۳۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در راستای سیاست‌های کلان دولت مبنی بر توسعه تجارت خارجی با روسیه و کشور‌های دریای خزر، مقاصد صادراتی ایران را متنوع‌تر کرده و هم اکنون علاوه بر بندر سالیانکا، سه بندر ماخاچ کالا، وی تی اس و علیا نیز به جمع مقاصد صادراتی ایران در روسیه اضافه شده‌­اند.

 

این تصمیم اقدام به منظور سرعت­‌بخشی به انجام عملیات تخلیه و بارگیری و نیز افزایش تردد کشتی‌ها به بنادر روسیه بوده تا بتوان همزمان با استفاده بیشتر از ظرفیت­‌های ناوگان کشتیرانی دریای خزر، حمل کالا‌های صادراتی و ترانزیتی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را افزایش داد. پیش‌بینی می‌شود سرعت کشتی‌ها، سرعت سفر و سرعت تخلیه و بارگیری افزایش پیدا کرده و کالا‌های بیشتری به مقاصد روسیه حمل شود.

 

با وجود تلاش‌های کشتیرانی ملی برای تنوع بخشی به بنادر پذیرنده بار صادراتی ایران، یکی از مسائل مهم در کانال ولگا عدم لایروبی و پایین آمدن سطح آب کانال است که به همین دلیل کشتی‌ها مجبور هستند با آبخور 3.7 متر در این کانال تردد کنند.

 

مسئله‌ای که باعث می‌شود تا کشتی‌ها تنها با 70 درصد ظرفیت بارگیری کنند. از این رو لایروبی کانال مذکور و رساندن آبخور آن به 4.5 متر برای تردد کشتی‌ها با ظرفیت کامل بسیار ضروری است./ تسنیم

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار