نتیجه پژوهش‌های آموزش‌وپرورش درباره کنکور اعلام شد-راهبرد معاصر
دانشگاه‌ها مجاز به برگزاری کلاس‌های مجازی شدند ثبت نام بیش از ۴۴۰ هزار نفر در کنکور | اول دی؛ آخرین مهلت نام‌نویسی هشدار سازمان هواشناسی در مورد تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور قاتل مأمور پلیس حکم قصاص گرفت؛ مردی که شهید حسینیان را با خودرو زیر گرفت ادارات و دانشگاه‌های قزوین پنجشنبه تعطیل است اختلال خط ۳ متروی تهران به دلیل نقص فنی  فردا ادارات البرز تعطیل و دانشگاه‌ها غیرحضوری است تصاویر آخرالزمانی از وضعیت قرمز آلودگی هوا در تهران + عکس استانداری تهران تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را برای روز پنجشنبه ۲۹ آذرماه اعلام کرد حال زن آمریکایی با کلیه خوک خوب است اعلام زمان ورود سامانه جدید بارشی به ایران | این استان‌ها منتظر آغاز بارش‌های زمستانی باشند فراهم شدن امکان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون‌های نهایی نوبت دی ماه آموزش و پرورش شرور مسلح شمیران دستگیر شد پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری براساس جداول جدید متناسب سازی از ۲۸ آذر / واریز حقوق در دو بخش ادارات، مدارس و دانشگاه‌های کرمانشاه فردا چهارشنبه تعطیل شدند

نتیجه پژوهش‌های آموزش‌وپرورش درباره کنکور اعلام شد

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: نتیجه پژوهش‌های صورت گرفته، نشان می‌دهد که کنکور با وضعیت فعلی، آسیب‌های جدی هم از حیث رفتاری و هم از حیث روحی و روانی به دانش‌آموزان و خانواده‌ها وارد می‌کند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 06
کد خبر: ۱۶۲۴۷۵

به گزارش راهبرد معاصر، علی محبی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش درباره مصوبات کنکوری و تأثیرات آن در آموزش و پرورش، اظهار کرد: نتیجه پژوهش‌های صورت گرفته، نشان می‌دهد که کنکور با وضعیت فعلی، آسیب‌های جدی هم از حیث رفتاری و هم از حیث روحی و روانی به دانش‌آموزان و خانواده‌ها وارد می‌کند، ضمن اینکه از تحقق اهداف تعلیم و تربیت ممانعت می‌کند.

 

وی با بیان اینکه تربیت تمام ساحتی در سند تحول آموزش و پرورش مورد تأکید است، ادامه داد: اینکه آموزش و پرورش تک ساحتی حرکت کند، لطمه جدی می‌زند و باید فکری اساسی کرد.

 

محبی تصریح کرد: آنچه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرده و اکنون در جریان است، اقدام خوبی است اما کافی نیست؛ به اعتقاد بنده باید کار یک مقدار عمیق‌تر دیده شود و به جایی برسیم که نظام تعلیم و تربیت عمومی، یک نظام سنجش دقیقی داشته باشد که دوره آموزش و پرورش را بر اساس آن شایستگی‌ها بسنجد و تا آن شایستگی‌ها در دانش‌آموز محقق نشده، فارغ‌التحصیل نشود.

 

وی اضافه کرد: کنکور هم باید سازمان سنجش مانند خیلی کشورها بر اساس معیارها و ملاک‌های علمی پیش‌بینی شده، در آینده تدارک ببیند. 

 

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: در اولویت‌های پژوهشی که به‌زودی از سوی این پژوهشگاه ارائه می‌شود، بحث کنکور هم قرار دارد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار