جانشین فرمانده انتظامی: وجود اتباع خارجی غیر مجاز بسیار خطرناک است و جرم محسوب می‌شود مقام‌های بهداشتی: میزان ابتلا به سل پس از همه‌گیری کووید به شکل نگران‌کننده‌ای افزایش یافته است توقف سفر‌های دریایی؛ تردد مسافری به هرمز و قشم ممنوع شد پیش‌بینی وضعیت هوا طی چند روز آینده افزایش تلفات جاده‌ای در نوروز؛ ۳۳۴ فوتی و بیش از ۸۳۰۰ مجروح ساعت کاری ادارات و بانک‌ها از ۵ فروردین ۱۴۰۴ اعلام شد هواشناسی ایران ۵ فروردین؛ هشدار بارش‌های رگباری و کاهش دما در ۸ استان شرایط جدید رتبه‌بندی مدارس / برنامه ارتقای کیفیت مدارس بارش باران و رعد و برق در برخی استان‌ها/ وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور تمدید محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمال تا ۱۶ فروردین کدام استان‌ها بیش‌ترین مسافران نوروزی را دارند؟ دستگیری ۲۲ نفر از عوامل اصلی نفرت‌پراکنی و فتنه قومی در آذربایجان‌غربی بارش برف و ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی کشور/ ترافیک سنگین ورودی و خروجی خراسان رضوی، فارس، اصفهان و تهران سرمای شدید در راه است  / هشدار هواشناسی خورشیدگرفتگی در راه است

نتیجه پژوهش‌های آموزش‌وپرورش درباره کنکور اعلام شد

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: نتیجه پژوهش‌های صورت گرفته، نشان می‌دهد که کنکور با وضعیت فعلی، آسیب‌های جدی هم از حیث رفتاری و هم از حیث روحی و روانی به دانش‌آموزان و خانواده‌ها وارد می‌کند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 06
کد خبر: ۱۶۲۴۷۵

به گزارش راهبرد معاصر، علی محبی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش درباره مصوبات کنکوری و تأثیرات آن در آموزش و پرورش، اظهار کرد: نتیجه پژوهش‌های صورت گرفته، نشان می‌دهد که کنکور با وضعیت فعلی، آسیب‌های جدی هم از حیث رفتاری و هم از حیث روحی و روانی به دانش‌آموزان و خانواده‌ها وارد می‌کند، ضمن اینکه از تحقق اهداف تعلیم و تربیت ممانعت می‌کند.

 

وی با بیان اینکه تربیت تمام ساحتی در سند تحول آموزش و پرورش مورد تأکید است، ادامه داد: اینکه آموزش و پرورش تک ساحتی حرکت کند، لطمه جدی می‌زند و باید فکری اساسی کرد.

 

محبی تصریح کرد: آنچه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرده و اکنون در جریان است، اقدام خوبی است اما کافی نیست؛ به اعتقاد بنده باید کار یک مقدار عمیق‌تر دیده شود و به جایی برسیم که نظام تعلیم و تربیت عمومی، یک نظام سنجش دقیقی داشته باشد که دوره آموزش و پرورش را بر اساس آن شایستگی‌ها بسنجد و تا آن شایستگی‌ها در دانش‌آموز محقق نشده، فارغ‌التحصیل نشود.

 

وی اضافه کرد: کنکور هم باید سازمان سنجش مانند خیلی کشورها بر اساس معیارها و ملاک‌های علمی پیش‌بینی شده، در آینده تدارک ببیند. 

 

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: در اولویت‌های پژوهشی که به‌زودی از سوی این پژوهشگاه ارائه می‌شود، بحث کنکور هم قرار دارد./ فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار