شناسایی ۱۵۵ محل استقرار اتباع غیرمجاز در تهران  تهران در آماده‌باش برای مراسم تشییع رهبر انقلاب + جزئیات به روایت سخنگوی استانداری تهران جزئیات تعطیلی سه روزه تهران در روز‌های تشییع رهبر شهید ساعات کاری ادارات بوشهر تغییر کرد+ ساعت جدید ساماندهی نیرو‌های شرکتی؛ دولت چهاردهم وارد فاز جدید شد / تازه‌ترین جزئیات طرح ساماندهی کارکنان شرکتی برکناری یک مدیر صدا و سیما و پیگرد قضایی نبویان در پی اظهارات جنجالی اطلاعیه نیروی دریایی سپاه: شناور‌ها به تنگه هرمز نزدیک نشوند محسن رضایی: شاید آمریکایی‌ها بدنبال گذراندن مسابقات جام جهانی و یا حتی انتخابات باشند و در نهایت مذاکرات عاقبتی نداشته باشد نحوه فعالیت ادارات البرز اعلام شد؛ بازگشت به روال عادی از ۳۰ خرداد + جزییات ساعت کاری دستور معاون اول برای شفاف‌سازی پرونده قاچاق مس به کجا رسید؟ ارتش: دست بر ماشه و گوش‌ به فرمان فرماندهی معظم کل قوا، آماده‌ایم حماس: مقاومت لبنان در حال رقم زدن فصلی بزرگ از قهرمانی است عراقچی: فرقه مرگِ نسل‌کش تهدیدی برای تمام بشریت است هشدار ایران نسبت به تداوم جنگ افروزی رژیم اشغالگر علیه لبنان پزشکیان: اگر مردم را به صرفه‌جویی دعوت می‌کنیم، دولت باید پیشگام باشد

بررسی رویکرد‌های تحولی برای تدوین برنامه هفتم توسعه در کمیسیون انرژی

بررسی رویکرد‌های تحولی برای تدوین برنامه هفتم توسعه در کمیسیون انرژی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته‌ای به منظور جمع بندی نهایی پیشنهادات نمایندگان در حوزه انرژی برای تدوین برنامه هفتم توسعه خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۴ - ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 11
کد خبر: ۱۶۳۳۲۳

به گزارش راهبرد معاصر، مالک شریعتی نیاسر ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون آسیب‌شناسی آنچه که در برنامه ششم توسعه اجرایی نشده و بررسی برنامه‌های وزارتخانه‌های نفت و نیرو و سازمان انرژی اتمی درخصوص رویکردهای تحولی برای تدوین برنامه هفتم دنبال شد. در این نشست معاونان برنامه‌ریزی وزرای نفت، نیرو، سازمان انرژی اتمی گزارش خود را در این باره ارائه کردند و نماینده سازمان برنامه و بودجه نیز توضیحاتی نیز درباره آسیب‌شناسی عدم اجرای برنامه ششم در بخشی از احکام آن به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین پیشنهاداتی برای تدوین برنامه هفتم ارائه شد.یکپارچگی سیاست‌گذاری در حوزه مدیریت مصرف انرژی کشور، اصلاح ساختاری به ویژه در حوزه شرکت‌های تابع وزارت نفت، اصلاح رابطه مالی شرکت نفت با دولت، اصلاح رابطه مالی شرکت گاز با دولت، شفافیت در منابع و مصارف شرکت‌های دولتی به‌ویژه شرکت ملی نفت ازجمله پیشنهادات نمایندگان بود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: در نهایت مقرر شد تا کمیته‌ای ۹ نفره با مسئولیت بنده طی دو هفته آینده پیشنهادات کمیسیون انرژی را به صورت کلان جمع‌آوری کند، همچنین رویکردهای تحولی در حوزه انرژی را برای برنامه هفتم متناسب با نیازهای کشور و آنچه که در برنامه‌های گذشته اتفاق افتاده، تنظیم خواهیم کرد تا هر زمان لایحه برنامه هفتم به مجلس ارائه شد ما از قبل موضوعات را بررسی کرده باشیم و بتوان با آمادگی کامل در صحن کمیسیون یا صحن علنی موضوعات حوزه انرژی را پیگیری کرد. ان شاءالله این رویکردها تبدیل به احکام و قوانینی شوند که قابلیت اجرا داشته باشند و بتوان برخی از چالش‌های گذشته را به ویژه در حوزه مدیریت مصرف جبران کرد./ ایسنا

ارسال نظر
captcha
تحلیل های برگزیده
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار