نیویورک تایمز کابینه نتانیاهو را تهدیدی برای آینده اسرائیل نامید-راهبرد معاصر

نیویورک تایمز کابینه نتانیاهو را تهدیدی برای آینده اسرائیل نامید

روزنامه نیویورک تایمز در مقاله‌ای کابینه «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم اسرائیل را تهدیدی برای آینده این رژیم دانست.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 18
کد خبر: ۱۶۴۳۱۰

به گزارش راهبرد معاصر، روزنامه نیویورک در مقاله‌ای با اشاره به اینکه به زودی یک کابینه راستگرای افراطی به رهبری بنیامین نتانیاهو قدرت را در اسرائیل به دست می گیرد، افزود: این کابینه دارای تفاوت های کیفی و نگران‌ کننده بسیاری در مقایسه با تمام کابینه های روی کار آمده در اسرائیل است.

 

این مقاله می‌افزاید: در حالی که نتانیاهو به ظاهر از حمایت رای دهندگان اسرائیلی برخوردار است، پیروزی ائتلاف وی بر رقبا بسیار اندک بود و نمی‌توان آن را یک انتخاب متمایز جهت دادن امتیاز به احزاب مذهبی و قومگرای افراطی دانست، به همین دلیل کابینه نتانیاهو تهدید بزرگی برای آینده اسرائیل است.

 

نیویورک تایمز با اشاره به اینکه وضعیت کابینه آتی اسرائیل دستیابی به راه حل دو کشور را از نظر نظامی و سیاسی غیرممکن می‌کند، از دولت آمریکا به ریاست جو بایدن خواست تا تمام توان خود را برای اعلام حمایت از اسرائیلی انجام دهد که در آن قانون حاکم باشد!

 

این نشریه بازگشت نتانیاهو به عنوان نخست وزیر، پس از گذشت یک سال و نیم از برکناری از قدرت را بی‌ ارتباط با پرونده‌های فسادش ندانست که او را آزار می دهد و افزود: او با برآورده کردن خواسته های افراطی ترین عناصر سیاسی تلاش می‌کند، خود را در قدرت حفظ کند.

 

نیویورک تایمز توضیح داد که کابینه آتی که از احزاب راست افراطی تشکیل خواهد شد، خواستار گسترش و قانونی کردن شهرک‌های صهیونیست نشین به گونه‌ای است که تشکیل کشور فلسطینی در کرانه باختری را غیرممکن کند، همچنین خواستار تغییر وضعیت کنونی بیت‌المقدس خواهد شد که دور جدیدی از خشونت را به دنبال خواهد داشت و این جدای از تضعیف اقتدار دادگاه عالی اسرائیل و دادن اختیارات بیشتر به کنست است.

 

نیویورک تایمز افزود: «این تحرکات نگران‌ کننده است و رهبران آمریکا باید نسبت به آن واکنش نشان دهند. پاسخ اصلی دولت بایدن تاکنون سخنرانی محتاطانه آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا بوده که در آن اعلام کرد آمریکا با سیاست‌ها، نه افراد اسرائیل برخورد خواهد کرد.»

 

این روزنامه تاکید کرد: کابینه‌ای که در شرف تصاحب قدرت است، شکل دیگر ائتلاف‌‌های بی ‌ثبات گذشته است که پس از چهار انتخابات بی ‌نتیجه روی کار آمدند.

 

این روزنامه هشدار داد که همه اینها اکنون در خطر است. احزاب راست از اکثریت مطلق در کنست برخوردارند و نتانیاهو که امیدوار است، کابینه جدیدش، او را از محاکمه و زندان احتمالی نجات دهد، تحت حاکمیت آن‌ها است."/ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار