مکرون: هواپیما‌ها و کشتی‌های جنگی روسیه رفتار غیردوستانه‌ای با ناتو دارند-راهبرد معاصر

مکرون: هواپیما‌ها و کشتی‌های جنگی روسیه رفتار غیردوستانه‌ای با ناتو دارند

«امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه با تشکر از حرفه‌ای گری ملوانان این کشور، ادعا کرد که هواپیما‌ها و کشتی‌های جنگی روسیه رفتار غیردوستانه‌ای را مقابل کشور‌های عضو ناتو اعمال می‌کنند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۹ - ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 19
کد خبر: ۱۶۴۵۴۸

به گزارش راهبرد معاصر رئیس جمهور فرانسه مدعی شد که هواپیما‌ها و کشتی‌های جنگی روسیه رفتار غیردوستانه‌ای مقابل کشور‌های ناتو دارند.

طبق گزارش روسیا الیوم، مکرون، امروز دوشنبه، طی سخنانی بر روی عرشه ناو هواپیمابر «شارل دوگل»، خطاب به ارتش فرانسه گفت: «حرفه‌ای گری شما در مقابل کشتی‌های روسی که رفتاری غیردوستانه دارند را می‌ستایم.»

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه در مناسبت‌های مختلف اعلام کرده است که کشتی‌ها و هواپیما‌های روسی مطابق با قوانین بین‌المللی و الزامات ایمنی عمل می‌کنند.

پیشتر این وزارتخانه روسی اعلام کرده بود که در ۱۲ فوریه، یک زیردریایی آمریکایی از کلاس ویرجینیا را در آب‌های سرزمینی روسیه در نزدیکی جزیره کوریل رصد کرده است.

پس از مشاهده این زیردریایی، به خدمه آن دستور داده شد که «فوراً سوار شوند». خدمه این درخواست را در ابتدا نادیده گرفتند، اما پس از آنکه ناوچه روسی از وسایل ویژه برای دور کردن آن‌ها استفاده کرد، این زیردریایی با سرعت آب‌های سرزمینی روسیه را ترک کرد./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار