دفع حمله داعش به جنوب سامراء توسط حشدالشعبی-راهبرد معاصر

دفع حمله داعش به جنوب سامراء توسط حشدالشعبی

منابع عراقی از دفع حمله داعش به جنوب سامراء خبر دادند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۹ - ۰۲ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 23
کد خبر: ۱۶۵۰۴۹

به گزارش راهبرد معاصر، سازمان حشد شعبی عراق از خنثی سازی تلاش برای نفوذ عناصر گروه تروریستی داعش به جنوب سامرا خبر داد.

 

نیروهای حشد شعبی عراق توانستند تلاش عناصر داعش برای نفوذ به جنوب سامرا را ناکام بگذارند.

 

عملیات نیروهای حشد شعبی در ناحیه یثرب و پس از رصد تلاش آنها با دوربین انجام شد و نیروهای حشد شعبی توانستند عناصر تروریستی را وادار به فرار کنند.

 

دستگاه قضایی عراق مسئول داعشی جنایت «اسپایکر» را که به دست نیروهای حشد شعبی دستگیر شده بود را به اعدام محکوم کرد.

 

اداره تحقیقات و امنیت پیشگیرانه حشد شعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: دستگاه قضایی عراق جنایتکار مسئول قتل بیش از 600 شهید از شهدای اسپایکر را به اعدام با طناب دار محکوم کرد، وی منصب «امارات نیروهای ضربتی» در استان صلاح الدین را برعهده داشته است.»

 

نیروهای حشد شعبی در عملیاتی مشترک با دستگاه امنیت ملی عراق و اداره امنیت این کشور این تروریست را در بغداد دستگیر و تحویل مقامات قضایی داده بود.

 

 فاجعه اسپایکر یکی از وحشتناکترین جنایت‌های داعش در موصل محسوب می‌شود. اسپایکر پایگاهی هوایی است در حومه شمال غربی شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین واقع در 170 کیلومتری شمال بغداد که در زمان صدام رئیس رژیم بعث احداث شده بود.

 

در 15 ژوئن سال 2014 میلادی جنایتی در پایگاه هوایی اسپایکر در تکریت عراق به وقوع پیوست که در تاریخ کم نظیر است. داعش شروع به انتشار تصاویری از کشتار هزاران دانشجوی دانشکده نیروی هوایی در یک پایگاه آموزشی در شمال بغداد به نام «اسپایکر» کرد و به دنبال آن رسانه‌ها خبر از یک قتل عام وحشتناک و باورنکردنی توسط تکفیری‌های داعش در این پایگاه دادند.

 

این جنایت هولناک 3 روز بعد از سقوط موصل و سیطره تکفیری‌های داعش بر این شهر اتفاق افتاد، در آن روز بیش از 4 هزار دانشجو در پایگاه اسپایکر در حال آموزش بودند که بدون هیچ سلاحی به شکل ناگهانی خود را در محاصره عناصری با پرچم‌های سیاه دیدند.

 

عناصر داعش 2200 نفر از این دانشجویان را که 1700 تن از آنها شیعه بودند دست بسته سر بریدند، تیرباران کردند و پیکر برخی از آنها را در این قتل عام دسته جمعی به رود دجله انداختند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده