۳۰ هزار کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی-راهبرد معاصر
ادارات، مدارس و دانشگاه‌های کرمانشاه فردا چهارشنبه تعطیل شدند تهران فردا هم تعطیل شد/ آموزش غیرحضوری مدارس و تعطیلی دانشگاه‌ها و ادارات استان تهران مدارس و دانشگاه‌های زنجان چهارشنبه ۲۸ آذر تعطیل شد فردا دانشگاه بوعلی سینا تعطیل شد/ فعالیت‌های آموزشی به صورت مجازی آلودگی هوای تهران به وضعیت قرمز رسید مدارس قم فردا (چهارشنبه) غیرحضوری شد نیمه شرقی کشور رکوردار سرما شد  ادارات مازندران فردا تعطیل نیست؛ فعالیت مدارس غیرحضوری تردد رایگان بانوان با BRT و مترو در روز زن / برگزاری نمایشگاه خوداشتغالی زنان در ایستگاه‌های منتخب مترو مدارس ۱۱ شهرستان کرمانشاه فردا چهارشنبه تعطیل است / ادارات فعالند مدارس و دانشگاه‌های یزد فردا هم تعطیل شدند گیلان ۲۷ آذرماه تعطیل نیست اسکان اضطراری بیش از ۱۲۰ نفر گرفتار در برف در نیشابور/ استقرار ۲ اتوبوس برای اسکان بی‌خانمان‌ها مشاهده اشیاء نورانی در آسمان فردیس / ماجرا چه بود؟ تعطیلی مدارس ۱۳ شهر سیستان و بلوچستان به دلیل سرما/ فعالیت ادارات با تاخیر

۳۰ هزار کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی

وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از ۳۰ هزار کلاس درس تخریبی داریم و موظفیم هرچه سریعتر آنها را اصلاح و بازسازی کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۳ - ۰۳ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 24
کد خبر: ۱۶۵۲۱۷

به گزارش راهبرد معاصر  یوسف نوری در گردهمایی مدیران کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استانهای کشور که در اردوگاه دانش آموزی شهید باهنر تهران برگزار شد، با اشاره به خدمات ارزشمند خیرین مدرسه ساز در پیشبرد امور مدرسه سازی در کشور اظهار کرد: ظرفیت‌های بسیاری در حوزه خیری وجود دارد و خیرین کمک بسیاری در حوزه مدرسه سازی به ما می‌کنند.


وی افزود: به ما مجوزهایی برای تغییر کاربری فضاهای مازاد داده شده که بتوانیم از درآمدهای حاصله، مدارس فرسوده و تخریبی را نوسازی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از ۳۰ هزار کلاس درس تخریبی داریم گفت: موظفیم هرچه سریعتر آنها را اصلاح و بازسازی کنیم.

نوری با بیان اینکه باید سامانه هوشمند و یکپارچه‌ای در سازمان نوسازی مدارس داشته باشیم و مدارسی که ساخته می‌شوند کد یکتا داشته باشند گفت: این فرایند نباید طولانی باشد. اسیر سامانه‌های قدیم هم نباشید و باید سرعت کار را بالا ببرید.
حمیدرضا خان‌محمدی ،سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ضمن مرور کوتاهی بر وضعیت ساخت و ساز در مدارس، به فرارسیدن سالگرد زلزله بم و مسیری که برای ساخت مدارس طی شد داشت و تاکید کرد: باید بگوییم تمام مسیرهایی که ما را به فرآیندی برساند تا بتوانیم یک کلاس درس اضافه کنیم باید آن مسیرها را طی کنیم.

وی بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌های موجود برای ارتقای حوزه تعلیم و تربیت و تامین فضلی فیزیکی آموزش تاکید و عنوان کرد: باید با مشورت و تجربه‌های زیستی به طرح‌ها نگاه کنیم.

به گزارش ایسنا، در این گردهمایی از اولین «نرم افزار تخصصی ارزیابی نیمه تفصیلی از آسیب پذیری فضاهای آموزشی از زلزله» با حضور وزیر آموزش وپرورش رونمایی شد./ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده