آنکارا سفیر فرانسه را احضار کرد-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

آنکارا سفیر فرانسه را احضار کرد

وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که سفیر فرانسه را احضار کرده و نارضایتی خود را در خصوص تبلیغات ضد ترکیه ای پس از حمله اخیر در پاریس ابراز داشته است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۹ - ۰۵ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 26
کد خبر: ۱۶۵۵۷۸

به گزارش راهبرد معاصر ناآرامی خیابانی در پاریس جمعه بعد از آن شعله‌ور شد که یک مرد ۶۹ ساله فرانسوی سه نفر را در یک مرکز فرهنگی کُرد در پاریس به ضرب گلوله کشت. یک منبع نزدیک به این پرونده گفت که عامل حمله در بازجویی‌ها اعتراف کرده که نژادپرست است.

برخی از افرادی که به اعتراضات بعدی در پاریس پیوستند، شعارهایی دادند که نام پ‌ک‌ک در آن‌ها ذکر شد.

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه روز یکشنبه در واکنش به تظاهرات و آشوب طرفداران حزب پ پ ک در پاریس گفت افعی که پاریس آن را پرورش داد الان در حال نیش زدنش بوده و به خیابان هایش حمله می کند.

وی در ادامه سخنانش گفت: «هم اکنون زمان آن فرا رسیده که همگان صورت واقعی عناصر سازمان های تروریستی را ببینند».

وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد: «هیچ کسی از ما انتظار خویشتنداری با سازمان های تروریستی در مرزهای جنوبی مان را نداشته باشد».

حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) از سوی ترکیه و متحدان غربی آن در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دارد. آنکارا با قدرت‌های آمریکایی و اروپایی درباره حمایت آن‌ها از یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) که آن را شاخه سوری پ‌ک‌ک معرفی می‌کند، اختلاف نظر دارد./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده