به گزارش راهبرد معاصر به نقل از سمات، آمارهای منتشر شده حاکی از آن است که در پایان ۹ ماه سال جاری، تعداد ثبت نام سهامداران در سامانه جامع اطلاعات مشتریان «سجام» با عبور از دو میلیون نفر به دو میلیون و ۱۵۱ هزار و ۱۲۷ نفر رسید که در مقایسه با تعداد ثبت نام کنندگان در کل سال ۱۴۰۰ که تعداد ثبت نامها به یک میلیون و ۶۰۰ هزار رسیده بود، رشد ۲۷ درصدی در ۹ ماه محقق شده است.
بیشترین و کمترین ثبت نام
بیشترین تعداد ثبت نام در سامانه سجام در سال ۱۴۰۱ با ۷۶۰ هزار و ۶۳۲ نفر به خرداد و کمترین ثبت نام با ۷۰ هزار و ۲۴۷ نفر به اولین ماه پاییز تعلق داشته است. گفتنی است در سال ۱۴۰۰ نیز بیشترین تعداد ثبت نام در سامانه سجام با ۳۸۴ هزار و ۳۸۸ نفر به اسفند ماه و کمترین ثبت نام با ۵۵ هزار و ۸۹۱ نفر به دی ماه اختصاص پیدا کرده است.
آمار ۸ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱
جزییات این اطلاعات آماری نشان میدهد که امسال تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه جامع اطلاعات مشتریان «سجام» در فروردین ۱۵۸ هزار و ۲۷۰ نفر، اردیبهشت ۳۵۱ هزار و ۶۱۶ نفر، خرداد ۷۶۰ هزار و ۶۳۲ نفر، تیر ۲۳۰ هزار و ۹۴۰ نفر، مرداد ۱۷۷ هزار و ۴۵۰ نفر، شهریور ۱۳۶ هزار و ۳۴۴ نفر، مهر ۷۰ هزار و ۲۴۷ نفر، آبان ۱۱۶ هزار و ۶۷۹ نفر و آذر ۲۲۸ هزار و ۸۷۹ نفر بوده است.
سامانه سجام چیست؟
سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایهگذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر دادههای تأیید شده خواهند بود.
به گزارش خبرنگار مهر، یکی از دلایل افزایش گرفتن کد سجام و گرفتن کد بورسی به علت خرید خودرو در بورس است که بسیاری را بر آن داشته تا کد معاملات بورس کالا بگیرند./ مهر