قیمت مسکن در نیمه‌جنوبی پایتخت سیر تا پیاز کالابرگ الکترونیک: اعلام نوبت جدید واریز یارانه کالابرگ/ جزئیات تازه از دهک‌های مشمول جزییات جدید خبر از خرید میوه با کالابرگ الکترونیکی در میادین قیمت میوه‌های بهاری در تهران اعلام شد اطلاعیه مهم صندوق بازنشستگی کشوری برای بازنشستگان عوامل موثر بر نوسان قیمت طلا خبرهای مهم از بازار مسکن برای متقاضیان مسکن از گوشت بوفالو تا ماهی؛ میزان گوشت و مرغ نابود شده در انفجار بندر اعلام شد بورس در انتظار بازگشایی نماد دومین غول خودروساز اطلاعیه مهم سازمان حمایت درباره قیمت‌گذاری خودرو‌های وارداتی پیش‌بینی بورس یکشنبه ۱۴ اردیبهشت: فشار مذاکرات برجام بر شانه‌های بازار سهام پیش‌بینی قیمت سکه و طلا فردا یک‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ احتمال افزایش قیمت نان؛ مردم یارانه جدید می‌گیرند؟ افزایش شدید قیمت دلار در بازار آزاد امروز/ طغیان در بازار ارز فردا هم ادامه خواهد داشت؟ نابودی ۲۰۰هزار تن برنج در بندر شهید رجایی واقعیت دارد؟

خودروهای وارداتی خدمات پس از فروش دارند؟

شرکت های واردکننده خودرو برای ارائه خدمات پس از فروش تعهد محضری داده اند اما باید توجه داشت این شرکت ها نمایندگی رسمی خودروهای وارداتی در کشور نیستند و این محصولات را با واسطه خریداری کرده اند که این موضوع تعهد آن ها را قابل خدشه می سازد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۱۰ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 31
کد خبر: ۱۶۶۱۴۲

به گزارش راهبرد معاصر؛  اوایل دی ماه امسال بعد از 4 سال ممنوعیت واردات خودرو اولین محموله خودروهای وارداتی وارد بندر لنگه شد. البته بنابر اعلام آمارها نخست قرار بود اولین محموله شامل 40 دستگاه خودرو باشد اما در نهایت 22 دستگاه خودرو از بندر ترخیص شد.

 

خودروهای محموله مذکور از 6 مدل مختلف برند کیا مدل 2023 است و قرار شده این محموله به زودی در بورس کالا عرضه شود. قیمت پایه عرضه 15 درصد بیشتر از قیمت تمام شده خواهد بود.

 

علاوه براین بنا به گفته سخنگوی وزارت صنعت خودروهای دیگری از کره جنوبی، ژاپن و چین به مقصد ایران بارگذاری شده و به زودی وارد کشور خواهند شد.

 

ورود این خودروها این امید را در سطح بازار به وجود آورده که شاید در خودروهای وارداتی ما شاهد کاهش قیمت باشیم. اما از آن طرف باید این نکته را توجه کرد که در سال های گذشته واردات خودرو آن هم بدون پشتوانه خدمات پس از فروش باعث شده بود تا مردمی که خریدار این خودروها بودند نه تنها نتوانند در زمان مقرر محصولات را تحویل بگیرند بلکه نمی توانستند از خدمات پس از فروش قابل قبولی نیز در این خودروها استفاده نمایند.

 

در آن مقطع سیل اعتراضات مردم و گلایه آنها از عدم تحویل خودروهای وارداتی و نبود خدمات پس از فروش باعث شد تا پرونده های مختلفی در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تشکیل شود، بماند که هنوز برخی از پرونده ها به نتیجه نرسیده و خریداران آن خودروها هنوز در کش و قوس دریافت حقوق خود هستند.

 

اما در حال حاضر این سوال مطرح است که آیا شرکتهای واردکننده خودرو توانسته اند خدمات پس از فروش را ضمانت کنند یا خیر! در همین ارتباط بررسی ها نشان می دهد خدمات پس از فروش این شرکت ها به تایید معاونت بازرگانی وزارت صنعت رسیده و همچنین در مورد انتقال دانش فنی نیز شرکت های واردکننده تعهد محضری داده اند که برای توسعه فناوری در یک قطعه گلوگاهی سرمایه گذاری کنند.

 

اما سوال اینجاست که این شرکت ها نمایندگی رسمی خودروهای وارداتی در کشور نیستند و این محصولات با واسطه راهی بازار ایران شده است حال چطور قرار است انتقال فنی آنهم در قطعه های مهم و ارائه خدمات پس از فروش توسط این شرکت های واسطه که در ایران خود را نمایندگی رسمی معرفی می کنند انجام شود./ تسنیم

ارسال نظر