توقف موقت صدور مجوز خریدوفروش آنلاین طلا / اعلام ضوابط جدید تا ۵۰ روز دیگر خانه‌های مناطق ۴ و ۵ تهران گران شد + جدول قیمت‌ها ۷۹۲۸ قطعه سکه تمام و ربع ضرب ۱۴۰۳ در حراج مرکز مبادله فروخته شد + قیمت جزئیات فروش محصولات سایپا و پارس خودرو ویژه دهه فجر واکنش سازمان برنامه و بودجه به افزایش یارانه‌ها توضیحات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران درباره طرح «وفاق مهر» معرفی بی وای دی سیل ۰۶ جی تی در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۳ + عکس افزایش باورنکردنی قیمت آیفون ۱۶ / رشد ۵۰ میلیونی قیمت‌ها پس از رجیستری + جدول قیمت وزیر راه: پیگیر برقراری پرواز پاریس هستیم/ ارتباط ایران ایر با لغو پرواز تهران - پاریس شایعه است بادنجان رکورددار گرانی خوراکی‌ها شد قیمت طلا، سکه و ارز امروز پنجشنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۳ + جدول  قیمت طلا آبشده نقدی، امروز ۱۱ بهمن ۱۴۰۳ واکنش سازمان هواپیمایی کشوری به لغو پرواز تهران-پاریس: فرانسه دلیل روشنی اعلام نکرده است قیمت دلار مبادله‌ای امروز ۱۱ بهمن ۱۴۰۳ مه‌گرفتگی پرواز‌های فرودگاه مشهد را متوقف کرد

خودروهای وارداتی خدمات پس از فروش دارند؟

شرکت های واردکننده خودرو برای ارائه خدمات پس از فروش تعهد محضری داده اند اما باید توجه داشت این شرکت ها نمایندگی رسمی خودروهای وارداتی در کشور نیستند و این محصولات را با واسطه خریداری کرده اند که این موضوع تعهد آن ها را قابل خدشه می سازد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۱۰ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 31
کد خبر: ۱۶۶۱۴۲

به گزارش راهبرد معاصر؛  اوایل دی ماه امسال بعد از 4 سال ممنوعیت واردات خودرو اولین محموله خودروهای وارداتی وارد بندر لنگه شد. البته بنابر اعلام آمارها نخست قرار بود اولین محموله شامل 40 دستگاه خودرو باشد اما در نهایت 22 دستگاه خودرو از بندر ترخیص شد.

 

خودروهای محموله مذکور از 6 مدل مختلف برند کیا مدل 2023 است و قرار شده این محموله به زودی در بورس کالا عرضه شود. قیمت پایه عرضه 15 درصد بیشتر از قیمت تمام شده خواهد بود.

 

علاوه براین بنا به گفته سخنگوی وزارت صنعت خودروهای دیگری از کره جنوبی، ژاپن و چین به مقصد ایران بارگذاری شده و به زودی وارد کشور خواهند شد.

 

ورود این خودروها این امید را در سطح بازار به وجود آورده که شاید در خودروهای وارداتی ما شاهد کاهش قیمت باشیم. اما از آن طرف باید این نکته را توجه کرد که در سال های گذشته واردات خودرو آن هم بدون پشتوانه خدمات پس از فروش باعث شده بود تا مردمی که خریدار این خودروها بودند نه تنها نتوانند در زمان مقرر محصولات را تحویل بگیرند بلکه نمی توانستند از خدمات پس از فروش قابل قبولی نیز در این خودروها استفاده نمایند.

 

در آن مقطع سیل اعتراضات مردم و گلایه آنها از عدم تحویل خودروهای وارداتی و نبود خدمات پس از فروش باعث شد تا پرونده های مختلفی در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تشکیل شود، بماند که هنوز برخی از پرونده ها به نتیجه نرسیده و خریداران آن خودروها هنوز در کش و قوس دریافت حقوق خود هستند.

 

اما در حال حاضر این سوال مطرح است که آیا شرکتهای واردکننده خودرو توانسته اند خدمات پس از فروش را ضمانت کنند یا خیر! در همین ارتباط بررسی ها نشان می دهد خدمات پس از فروش این شرکت ها به تایید معاونت بازرگانی وزارت صنعت رسیده و همچنین در مورد انتقال دانش فنی نیز شرکت های واردکننده تعهد محضری داده اند که برای توسعه فناوری در یک قطعه گلوگاهی سرمایه گذاری کنند.

 

اما سوال اینجاست که این شرکت ها نمایندگی رسمی خودروهای وارداتی در کشور نیستند و این محصولات با واسطه راهی بازار ایران شده است حال چطور قرار است انتقال فنی آنهم در قطعه های مهم و ارائه خدمات پس از فروش توسط این شرکت های واسطه که در ایران خود را نمایندگی رسمی معرفی می کنند انجام شود./ تسنیم

ارسال نظر