فرزین: تمام اولویت‌های ارزی دستگاه‌های مختلف را تا پایان سال با سرعت تامین می‌کنیم ۱۶ هزار تن میوه و ۱۲۰۰ تن خرما ذخیره شد توزیع برنج در شبکه رسمی قطع می‌شود؟ ۳۳ شرکت غیرمجاز فروش بلیت هواپیما تعلیق شد واکنش دیوان محاسبات به اظهارات وزیر راه مبنی بر اینکه موجودی ما صفر است: موجودی حساب‌های این وزارتخانه بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است حداکثر قیمت مصرف‌کننده هر کیلو برنج داخلی طارم و هاشمی ۱۳۰هزار تومان تعیین شد پرواز لوفت‌هانزا دقایقی پیش در ایران به زمین نشست فرزانه صادق: باید مجوز ایرلاین‌هایی که پاسخگو نیستند باطل شود آماده واریز سود سهام عدالت باشید / جزئیات واریز سود سهام عدالت سبد معیشت خانوار کارگری با احتساب تورم بهمن،۲۴ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان تعیین شد تمدید مهلت واریز وجه پیش‌فروش سکه تحویل ۳۱ تیرماه ۱۴۰۴ احتمال جیره‌بندی آب در تهران قوت گرفت قیمت مصوب آش و حلیم در ماه رمضان اعلام شد عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی امروز واریز می‌شود دولت مصوبه کالابرگ ۶۰ میلیون ایرانی را ابلاغ کرد

شگرد تولیدکنندگان لوازم خانگی در افزایش قیمت

برخی از تولیدکنندگان لوازم خانگی در شرایط رکودی بازار محصولات خود را با شگردهایی خاص آنهم با قیمت های بالا در بازار عرضه می کنند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۱۲ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 02
کد خبر: ۱۶۶۵۱۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ در طول هفته اخیر با روند نزولی قیمت دلار پیش بینی ها براین بود تا شاید قیمت لوزام خانگی نیز متاثر از این موضوع روند کاهشی را تجربه کند اما متاسفانه هنوز بازار نسبت به تغییرات نرخ ارز مقاومت کرده و حتی تولیدکنندگان در تلاش برای دریافت مجوز افزایش قیمت هستند.

 

در شرایط فعلی برخی از تولیدکنندگان تمایلی به عرضه محصول در بازار نداشته ویا برخی دیگر با اعلام لیست های جدید محصولات را با قیمت هایی بالاتر در بازار عرضه کردند.

 

در این شرایط بیشتر مردم ترجیح می دهند خریدی از بازار نداشته ومنتظر ثبات قیمت ها و حتی روند کاهشی قیمت ها باشند. البته برخی از تولیدکنندگان نیز به جای معرفی لیست جدید، محصولات خود را با شگردهایی خاص آنهم با قیمت های بالا در بازار عرضه می کنند به نحوی که محصول گذشته را با تغییراتی جزئی مانند تغییر صفحه نمایش و یا جابجایی دکمه ها آن را محصول جدید معرفی کرده و راهی بازار می کنند. که واحدهای نظارتی باید با این متخلفین برخورد لازم را انجام دهد.

 

بررسی ها نشان می دهد در حال حاضر در بازار لوازم خانگی همچنان رکود حاکم است و فروشنده ها برای آنکه محصولات خود را بفروشند در قالب طرح هایی اقساطی اقدام به فروش محصولات می کنند اما هنوز مصرف کننده رغبتی به خرید نداشته و بازار به نوعی در رکود کامل به سر می برد.

 

به نظر می رسد در شرایط فعلی با نزدیک شدن به بازار شب عید باید سیاست مناسبی برای تشویق مردم به خرید کالا و رفع رکود موجود اعمال کرد تا ضمن خرید محصول توسط مصرف کنندگان چرخه تولید این صنعت نیز با مشکل روبرو نشود.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده