توانیر: صنعت برق ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی و ۱۸۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارد وکیل بابک زنجانی: کرسنت در تلاش است اموال موکلم در مالزی را ضبط کند متناسب سازی حقوق بازنشستگان فولاد واریز شد + اطلاعیه صندوق بازنشستگی نتیجه برندگان قرعه‌کشی ایران خودرو اعلام شد جزئیات کشف بزرگ‌ترین زمین‌خواری ایران به مساحت هزار هکتار عوارض سنگین وضع شده برای رانندگان ایرانی در ترکیه لغو شد مجمع تشخیص با پرداخت کامل متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان دولت موافقت کرد شرایط معافیت مالیاتی موسسات خیریه تغییر کرد + جزییات  افزایش تقاضا برای آپارتمان‌های زیر قیمت / آخرین وضعیت بازار مسکن برنامه فروش محصولات ایران خودرو دیزل در بورس کالا هشدار منظور درباره معامله طلا در بورس با نرخ غیرواقعی دلار نمره فروش خودرو‌های برقی ۲۰ شد ستاد مبارزه با قاچاق کالا: بر اساس مصوبه دولت، همه گوشی‌ها می‌توانند رجیستری را انجام دهند حداقل و حداکثر عیدی امسال کارگران اعلام شد + جزئیات بحران خشکسالی در حوضه آبریز کارون بزرگ

شگرد تولیدکنندگان لوازم خانگی در افزایش قیمت

برخی از تولیدکنندگان لوازم خانگی در شرایط رکودی بازار محصولات خود را با شگردهایی خاص آنهم با قیمت های بالا در بازار عرضه می کنند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۱۲ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 02
کد خبر: ۱۶۶۵۱۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ در طول هفته اخیر با روند نزولی قیمت دلار پیش بینی ها براین بود تا شاید قیمت لوزام خانگی نیز متاثر از این موضوع روند کاهشی را تجربه کند اما متاسفانه هنوز بازار نسبت به تغییرات نرخ ارز مقاومت کرده و حتی تولیدکنندگان در تلاش برای دریافت مجوز افزایش قیمت هستند.

 

در شرایط فعلی برخی از تولیدکنندگان تمایلی به عرضه محصول در بازار نداشته ویا برخی دیگر با اعلام لیست های جدید محصولات را با قیمت هایی بالاتر در بازار عرضه کردند.

 

در این شرایط بیشتر مردم ترجیح می دهند خریدی از بازار نداشته ومنتظر ثبات قیمت ها و حتی روند کاهشی قیمت ها باشند. البته برخی از تولیدکنندگان نیز به جای معرفی لیست جدید، محصولات خود را با شگردهایی خاص آنهم با قیمت های بالا در بازار عرضه می کنند به نحوی که محصول گذشته را با تغییراتی جزئی مانند تغییر صفحه نمایش و یا جابجایی دکمه ها آن را محصول جدید معرفی کرده و راهی بازار می کنند. که واحدهای نظارتی باید با این متخلفین برخورد لازم را انجام دهد.

 

بررسی ها نشان می دهد در حال حاضر در بازار لوازم خانگی همچنان رکود حاکم است و فروشنده ها برای آنکه محصولات خود را بفروشند در قالب طرح هایی اقساطی اقدام به فروش محصولات می کنند اما هنوز مصرف کننده رغبتی به خرید نداشته و بازار به نوعی در رکود کامل به سر می برد.

 

به نظر می رسد در شرایط فعلی با نزدیک شدن به بازار شب عید باید سیاست مناسبی برای تشویق مردم به خرید کالا و رفع رکود موجود اعمال کرد تا ضمن خرید محصول توسط مصرف کنندگان چرخه تولید این صنعت نیز با مشکل روبرو نشود.

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار