تاکید امیرعبداللهیان بر ادامه پیگیری‌ها تا اجرای عدالت برای جانیان آمریکایی مسؤول ترور سردار-راهبرد معاصر

تاکید امیرعبداللهیان بر ادامه پیگیری‌ها تا اجرای عدالت برای جانیان آمریکایی مسؤول ترور سردار

وزیر امور خارجه گفت: تا به دست عدالت سپردن جانیان و تروریست‌های آمریکایی مسؤول در ترور سردار سلیمانی به پیگیری‌ها ا‌دامه خواهیم داد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۱۲ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 02
کد خبر: ۱۶۶۵۲۲

به گزارش راهبرد معاصر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امروز (دوشنبه) ۱۲ دی ماه در مراسمی به مناسبت گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی در محل وزارت امور خارجه طی سخنانی اظهار داشت: دکتر کدخدایی به عنوان مسؤول پیگیری پرونده حقوقی و بین‌المللی ترور سردار سلیمانی در وزارت امور خارجه در کنار سایر مسؤولیت‌هایی که دارند، مستقر هستند و توانستند اقدامات موثری را رقم بزنند.

 

وی افزود: اقدامات حقوقی و بین‌المللی توسط این مجموعه و کارگروه ویژه توانستیم سرعت ببخشیم. اقداماتی از گذشته انجام شده یود و اقدامات جدیدتری انجام شد.از طریق سفارت سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا بخشی از اقدامات حقوقی را به اطلاع طرف آمریکایی رساندیم.

 

وی تصریح کرد: برای به دست عدالت سپردن همه عاملان و آمران این ترور، دستگاه دیپلماسی لحظه‌ای از انجام وظایف خود کوتاهی نخواهد کرد و تا به دست عدالت سپردن این جانیان و تروریست‌های آمریکایی مسؤول در ترور سردار سلیمانی نیز به پیگیری‌ها ا‌دامه خواهیم داد. 

 

وی همچنین گفت: در بخش همکاری با دولت عراق و دستگاه قضایی این کشور بین دستگاه قضایی ما و بخش سیاسی ما با طرف عراقی تاکنون سه دور مذاکره فنی و دقیق انجام شده و دور چهارم این مذاکرات هفته آینده به میزبانی ایران در تهران برگزار خواهد شد. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده