گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و سوریه-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و سوریه

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه، شامگاه یکشنبه در یک گفت‌وگوی تلفنی، در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات سوریه و منطقه بحث و تبادل نظر کردند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۱۹ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 09
کد خبر: ۱۶۷۴۳۸

به گزارش راهبرد معاصر، وزرای امور خارجه ایران و سوریه در این گفت‌وگوی تلفنی بر عزم و اراده جدی مقامات عالی دو‌ کشور بر توسعه بیش از پیش روابط دوجانبه در ابعاد مختلف تأکید کردند.

 

وزیر خارجه سوریه در این گفت‌وگو‌ از نقش سازنده و موثر جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و کمک به حل وفصل سیاسی بحران این کشور از جمله در روند آستانه تقدیر و تشکر کرده و بر ضرورت تداوم نقش‌آفرینی ایران در هرگونه ابتکار سیاسی تأکید کرد.

 

به گزارش سانا، فیصل مقداد و حسین امیرعبداللهیان بر حمایت کشورهای خود از مبارزه عادلانه ملت فلسطین در دفاع از مقدسات و حقوق تاریخی خود تأکید و جنایات رژیم نژادپرست صهیونیستی علیه فلسطینیان در سراسر اراضی اشغالی را به شدت محکوم کردند.

 

عبداللهیان با اشاره به حمایت ایران از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه، بر ادامه حمایت‌ ایران از سوریه در جنگ با تروریسم و ​​اشتیاق کشورش برای ارائه هر گونه حمایت اقتصادی از سوریه در برابر تحریم‌های اقتصادی اجباری اعمال شده از سوی غرب تأکید کرد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار