لوپتو، پویانمایی موفق در اکران عمومی-راهبرد معاصر
«راهبرد معاصر» گزارش می‌دهد؛

لوپتو، پویانمایی موفق در اکران عمومی

لوپتو اثری با فن سه‌بعدی و موسیقایی قصد دارد شادی را به کودکان و خانواده‌های ایرانی هدیه کند و با شعار «شادی ساختنی» است، به دنبال تغییر نگاه مردم و به‌ویژه کودکان است که نیاز نیست بنشینند تا شادی از در برسد، بلکه می‌توانند خلاق و ارمغان آور شادی باشند.
ملیحه زرین پور؛ کارشناس مسائل فرهنگی
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۲۳ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 13
کد خبر: ۱۶۷۴۶۱

لوپتو، پویانمایی موفق در اکران عمومی

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ این روزها در سینماهای سراسر کشور پویانمایی ای اکران می شود که ارمغان امید و شادی با خود به همراه دارد؛ پویانمایی ای که توانسته است خنده و شادی را هرچند برای ساعتی جایگزین برخی ناامیدی هایی کند که دشمن مدام درحال پمپاژ آن به کشور است.


در میان تمام تلاش های شبانه روزی دشمن برای خراب کردن حال خوب مردم، پویانمایی موفقی از ۱۱ آبان ماه راهی پرده سینماهای کشور شده است تا کودکان را همراه خانواده ها به سالن ها بکشاند و شادی و خنده را مهمان دلهایشان کند.

 

لوپتوی ۶ میلیاردی

لوپتو توانسته است در این مدت به مرز فروش ۶ میلیارد تومان برسد، صدرنشین جدول اکران های عمومی شود و ثابت کند نبوغ چند جوان کرمانی، شهر قهرمانان بزرگی همچون حاج قاسم سلیمانی، می تواند کاری کند تلاش شبانه روزی تمام رسانه های دنیا بی اثر شود و درحالی که حال گیشه سینماها چندان مساعد نیست، تمام صندلی های یک سانس را بفروشد و یادآور صف های مقابل در سینماها برای دیدن فیلم سینمایی کلاه قرمزی شود.


داستانی که از بطن کرمان و با نمادهای کاملاً بومی و ایرانی ساخته شده و یادآور شهرهای رنگی و زیبای سرزمینمان است؛ جایی که مردم کاری به یاوه گویی های خودبرتربینان خارج نشین ندارند. لوپتو در فرهنگ مردم کرمان به معنای اسباب بازی های بومی دست ساز است؛ وسیله ای که می تواند شفابخش باشد، اگر با عشق و امید ساخته شود.

 

ارمغان و خالق شادی

لوپتو اثری با تکنیک سه بعدی و موزیکال قصد دارد شادی را به کودکان و خانواده های ایرانی هدیه کند و با شعار «شادی ساختنی» است، به دنبال تغییر نگاه مردم و به ویژه کودکان است که نیاز نیست بنشینند تا شادی از در برسد، بلکه می توانند خلاق و ارمغان آور شادی باشند‌.

داستانی که از بطن کرمان و با نمادهای کاملاً بومی و ایرانی ساخته شده و یادآور شهرهای رنگی و زیبای سرزمینمان است؛ جایی که مردم کاری به یاوه گویی های خودبرتربینان خارج نشین ندارند


لوپتو در عین تزریق شادی با بکارگیری نمادهای بومی سعی در نقش زدن تصویری دارد که به عنوان سرزمین ایران در ذهن کودک بنشیند و نشان دهد همبستگی و کنار هم بودن چه داستان زیبایی دارد.  کارگردان لوپتو سعی دارد مفهوم حمایت از تولیدات داخلی را در عمق داستان برای کودکان بیان کند و یادآور شود می توان با تولید و حمایت از آن شادی را به دل همه مردم آورد و تولیدکننده ایرانی را برای ادامه مسیر آبادانی این سرزمین رنگی  امیدوار کرد.

 

درباره لوپتو

داستان لوپتو درباره آسایشگاهی است که دکتری بیماران روانی را با متد «اسباب‌بازی‌سازی‌ درمانی» مداوا می‌کند؛ یعنی بیماران به جای استفاده از قرص و دارو، با ساختن اسباب‌بازی درمان می‌شوند. این اتفاقات با حضور فرشته ای که در دکتر حس امید ایجاد می‌کند، پیش می‌رود. بعد از موفقیت اسباب بازی‌های لوپتو فردی تازه وارد به عنوان بیمار به خرابکاری در کارگاه می‌پردازد و باعث پلمب آنجا می‌شود. پسر دکتر با کمک فرشته به دنبال راه حلی برای این مشکل می‌گردد و در انتها موفق می‌شود.

این پویانمایی سعی دارد ارتباط کودک و فرشته و کودک و خدا را با نگاهی کودکانه و در عین حال کاملاً هنرمندانه و حرفه ای به تصویر بکشد


پویانمایی سینمایی لوپتو به تهیه کنندگی محمدحسین صادقی و کارگردانی عباس عسکری نخستین محصول مرکز پویانمایی سوره است که قرار بود نوروز سال ۱۳۹۹ اکران شود، اما شیوع کرونا سبب وقفه ای طولانی در اکران این اثر جذاب و شاد شد، اما این روزها کودکان و خانواده های بسیاری را مهمان سالن های سینما کرده تا ساعتی شادی و نشاط عمومی را به آنها هدیه کند. پویانمایی لوپتو با داستان هیجان انگیز و شادی ذاتی نقش موثری در تزریق انرژی به خانواده های ایرانی دارد.


این پویانمایی سعی دارد ارتباط کودک و فرشته و کودک و خدا را با نگاهی کودکانه و در عین حال کاملاً هنرمندانه و حرفه ای به تصویر بکشد و با حضور فرشته و ارتباط با کودک موضوعاتی مانند ایمان به غیب و ایمان به خدا را مطرح کند‌.


لوپتوی بچه های این سرزمین حالا مخاطبان زیادی جذب کرده و با استقبال گرم مخاطبان در ۳۸۵ سالن سینما مواجه شده است. 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار