اجرای گام دوم در کاهش تعهدات برجامی یعنی ایستادن مقابل یکه‌تازی آمریکا و اروپا-راهبرد معاصر

اجرای گام دوم در کاهش تعهدات برجامی یعنی ایستادن مقابل یکه‌تازی آمریکا و اروپا

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم با اشاره به اجرای گام دوم ایران در کاهش تعهدات برجامی گفت: اگر محکم بر منطق و مطالباتمان ایستادگی کرده و بر آن اصرار کنیم غربی‌ها عقب‌نشینی خواهند کرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۲۸ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 19
کد خبر: ۱۶۷۶۳

به گزارش راهبرد معاصر ، محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی دوره نهم مجلس شورای اسلامی ، درباره گام دوم ایران در کاهش تعهدات برجامی در واکنش به عدم ایفای وظایف اروپا، گفت: از رئیس جمهور تشکر می‌کنم که بالاخره در برابر زیاده‌خواهی‌های اروپا و آمریکا اقدامی را انجام دادند هر چند که این اقدام کمی دیر بود ولی همین که آقای روحانی تصمیم گرفت که غنی‌سازی را مجدداً افزایش دهد و نسبت به عدم ایفای وظایف اروپا واکنش نشان دهد واکنش خوبی است.

 

وی افزود: گام دوم ایران در کاهش تعهداتش بر خلاف مفاد برجام نیست و طبق قطعنامه 2231 سازمان ملل چنین اجازه‌ای به جمهوری اسلامی داده شده است که اگر طرف غربی (آمریکا و اروپا) به تعهداتشان عمل نکردند ایران می‌تواند فعالیت‌های سابق خود را ادامه دهد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم افزود: امیدواریم که گام‌های دوم و سوم بر نوع تغییر رفتار و دیدگاه اروپا و آمریکا تأثیر بگذارد ولی اگر گام‌های بعدی را هم برداریم طرف مقابل این قاطعیت و جدیت جمهوری اسلامی را دیده و ناچار است تعهداتش را عملی کند.

 

آصفری گفت: ما اگر محکم بر منطق و مطالباتمان ایستادگی کرده و بر آن اصرار کنیم غربی‌ها عقب‌نشینی خواهند کرد.

وی گفت: ما نباید کاری به تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان داشته باشیم چرا که 40 سال است به این تحریم‌ها عادت کرده‌ایم و هم اکنون نوبت ملت ایران است تا پاسخ دهن‌کجی‌ها و بدعهدی‌های آمریکا و اروپا را بدهیم.

 

وی افزود: با اجرای گام دوم حتماً مقابل یکه‌تازی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها خواهیم ایستاد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نباید از فریادهای آمریکا و اروپا بترسد، گفت: ایران در چارچوب NPT و حقوق خود منافع ملی را دنبال خواهد کرد و بر همین اساس فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌‌ای خود را پیگیری می‌کند.

 

وی تصریح کرد: وقتی رژیم صهیونیستی NPT را نپذیرفته، فعالیت هسته‌ای داشته و بمب اتم تولید می‌کند هیچ کس با او برخورد نمی‌کند اما وقتی بارها آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فعالیت‌های هسته‌ای ایران را تأیید کرده است و در گزارشات و اسناد این موضوع کاملاً به صراحت وجود دارد شاهد یکه‌تازی و زیاده‌خواهی آمریکا و اروپا هستیم که شاید به نگاه خوش‌بینانه مسئولین ما به غرب باز می‌گردد.

منبع : فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده