آخرین وضعیت جاده‌های کشور ۲۷ دی ۱۴۰۱ / کدام مسیرها باز و کدامیک مسدود است؟-راهبرد معاصر

آخرین وضعیت جاده‌های کشور ۲۷ دی ۱۴۰۱ / کدام مسیرها باز و کدامیک مسدود است؟

بارش سنگین برف طی چند روز اخیر در اکثر شهرهای کشور موجب بروز اختلال در تردد خودروها شده است. در مطلب زیر می‌توانید آخرین خبرها درباره وضعیت راه‌های کشور را از زبان رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک کشور بخوانید.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۲۷ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 17
کد خبر: ۱۶۸۷۹۷

به گزارش راهبرد معاصر، سرهنگ احمد شیرانی،‌ رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور انتظامی کشور در تازه‌ترین اظهاراتش در خصوص وضعیت مسدود بودن جاده‌های بین شهری تصریح کرد: در حال حاضر برف و باران در محورهای مواصلاتی استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس ، کرمان و اصفهان در حال بارش می‌باشد. در محورهای استان‌های خوزستان و بوشهر نیز بارش باران جریان دارد.

 

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور با بیان اینکه همه راه های اصلی کشور باز است افزود: خوشبختانه به علت بارندگی های اخیر هیچ جاده اصلی مسدود نشده و همچنین حادثه رانندگی مهمی نیز رخ نداده است که باید از همراهی مردم در توجه به توصیه های پلیس و رعایت قوانین و مقررات تشکر و قدردانی کرد.

 

 سرهنگ شیرانی خاطرنشان کرد: ترافیک در مبادی ورودی کلانشهرها به خصوص در محورهای کرج_ تهران و شهریار _تهران نیمه سنگین است.

 

 رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور از استقرار تیم های پلیس راه و راهور ناجا و همچنین دستگاه‌های امدادی در طرح ویژه زمستانی در جاده ها خبر داد و گفت: طرح ویژه زمستانی با قوت در حال اجراست.

 

از وضعیت معابر پایتخت چه خبر؟

سرهنگ علی‌اصغر شریفی؛ رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص وضعیت ترافیکی معابر بزرگراهی پایتخت در صبح سه‌شنبه بیست و هفتم دی ماه 1401 اظهار کرد: با رصدی که امروز از معابر شهر تهران از طریق دوربین های کنترل ترافیک داشتیم، شاهد حجم بالای ترددها و شروع ترافیک در معابر شهر تهران در صبح امروز بودیم.

 

وی ادامه داد : بزرگراه شهید همت در مسیر غرب به شرق حوالی جنت‌آباد، شهید حکیم درمسیر غرب به شرق از حدود شهید ستاری، شیخ فضل الله در مسیر غرب به شرق از جناح دارای ترافیک است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: بزرگراه شهید زین‌الدین در مسیر شرق به غرب از صیاد، بزرگراه بابایی در مسیر شرق به غرب از بزرگراه امام علی(ع)، بزرگراه یادگار امام(ره) در مسیر جنوب به شمال از گلاب، بزرگراه امام علی(ع) در مسیر جنوب به شمال از گلشن‌دوست شاهد بار ترافیکی هستیم.

 

شریفی گفت: بزرگراه صدر در مسیر شرق به غرب از نوبنیاد، بزرگراه شهید حاج قاسم سلیمانی در مسیر شرق به غرب از قبل از پل صیاد، مسیر جنوب به شمال چمران در مقطع حکیم تا همت، مسیر غرب به شرق جاده مخصوص از گلها و در مسیر غرب به شرق آزادراه از چیتگر و آزادگان بار ترافیکی صبحگاهی را شاهد هستیم.

وضعیت جاده‌های کشور ۲۷ دی ۱۴۰۱ +‌ کدام مسیرها باز و کدامیک مسدود است؟

وی بیان کرد: خیابان آزادی در مسیر غرب به شرق از استاد معیین و جانبازان از میدان امام رضا(ع)، مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند.

 

شریفی خاطرنشان کرد: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ از ابتدای صبح در تمامی تقاطع ها و معابر و میادین شهر تهران به منظور روان‌سازی و کنترل ترافیک حضور دارند و طرح جناغی‌ها به منظور نظم‌بخشی به بزرگراه‌ها در حال اجراست.



هشدار درباره تداوم بارش‌های سنگین 

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی با ورود سامانه بارشی به کشور امروز در استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، چهارمحال و بختیاری، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب استان‌های لرستان و ایلام، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان بارش برف و باران دربرخی مناطق رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود. در این روز در جزایر خلیج‌فارس بارندگی، رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد.

 

فردا در استان‌های خراسان جنوبی،‌کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش برف و باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است. روز پنجشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق روی می‌دهد.



برف ۵ متری در برخی مناطق کشور

بر اساس به‌روزترین اطلاعات شرکت مدیریت منابع آب کشور، میزان بارش برف در سطح ایران به 11.13 درصد از مساحت ایران معادل 183 هزار کیلیومتر مربع رسیده است.

آخرین وضعیت جاده‌های کشور ۲۷ دی ۱۴۰۱ / کدام مسیرها باز و کدامیک مسدود است؟

تحلیل ارتفاع برف در مناطق مختلف کشور بیانگر متوسط 25.83 میلی‌متری در پهنای کشور است و نسبت به سال گذشته 89 درصد افزایش یافته است.

 

این درحالی است که ارتفاع برف در مناطق غربی و شمال غرب کشور ببین به 5 متر و 30 سانتی متر نیز می‌رسد.

 

بر اساس این گزارش هم اکنون میزان بارندگی کشور از ابتدای مهرماه سال 1401 تا 22 دی ماه، 9.75 درصد از سال گذشته کمتر است.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار