مخبر: ایران از مشارکت روسیه در توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل استقبال می‌کند-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

مخبر: ایران از مشارکت روسیه در توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل استقبال می‌کند

در دیدار دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه با معاون اول رئیس‌جمهور کشورمان، آخرین وضعیت اجرای پروژه‌های مشترک تهران و مسکو مورد بررسی قرار گرفت.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۲۷ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 17
کد خبر: ۱۶۸۸۴۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور ظهر امروز(سه‌شنبه) در دیدار «ایگور لویتین» دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه، استمرار دیدارها و افزایش هماهنگی های تهران- مسکو را گامی در جهت پیشبرد برنامه های مشترک دو کشور برشمرد و گفت: دیدارهای میان مقامات دو کشور می‌تواند منجر به اجرای هرچه سریعتر توافقات فیمابین شود.

 

محمد مخبر با اشاره به فراهم شدن مقدمات اجرای پروژه کریدور شمال-جنوب، اظهار امیدواری کرد با مشارکت جدی طرفین شاهد تسریع در اجرای این پروژه مهم و اثرگذار باشیم.

 

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین ظرفیت‌های گسترده و فرصت‌های استثنایی سواحل مکران را یادآور شد و افزود: ایران از حضور و مشارکت شرکت‌های روسی برای ایجاد و تکمیل زیرساخت‌ها در حوزه حمل‌ونقل و ترانزیت استقبال می‌کند.

 

مخبر بر لزوم عملیاتی شدن قراردادها و توافقات میان دو کشور به ویژه در حوزه انرژی تاکید و خاطرنشان کرد: اجرایی شدن توافقات و مشارکت دو کشور در توسعه میادین نفتی و گازی امری مهم و ضروری است که باید به طور جدی دنبال شود.

 

وی رفع مسائل و موانع بانکی را گامی در جهت توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری دانست و افزود: توافقات خوبی در این زمینه میان دو کشور به امضا رسیده که باید در اجرایی شدن کامل این توافق تسریع شود. ایران و روسیه با استفاده از ارز ملی دو کشور در مبادلات تجاری می‌توانند بخش زیادی از مسائل بانکی موجود را از میان بردارند و این اقدام می‌تواند به گسترش مبادلات تجاری فیمابین منجر شود.

 

وی خاطرنشان کرد: دو کشور می‌توانند با مشارکت یکدیگر در زمینه تامین محصولات غذایی در سطح منطقه نقش‌آفرینی کنند و با اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مشترک در زمینه‌های مختلف نظیر تولید خودرو، سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی فیمابین را ارتقاء دهند.

 

ایگور لویتین دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه نیز در این دیدار، تعاملات گسترده میان دو کشور را راهگشا و موثر در تحقق اهداف مشترک توصیف کرد و گفت: در این سفر از پروژه راه آهن رشت - آستارا و بندر کاسپین بازدید خواهم کرد تا تصویر دقیقی از روند اجرای پروژه داشته باشم.

 

وی با اشاره به دیدار خود با رئیس کل مرکزی جمهوری اسلامی ایران افزود: شخصا روند همکاری بانک‌های مرکزی دو کشور را پیگیری و دنبال می‌کنم و امیدوارم موافقتنامه امضا شده میان دو کشور هرچه سریع‌تر اجرا شود.

 

لویتین بر آمادگی روسیه برای مشارکت با جمهوری اسلامی ایران برای تامین محصولات غذایی و کالاهای اساسی برای کشورهای منطقه تاکید کرد و از آمادگی شرکت‌های روسی برای تولید مشترک خودرو، بالگرد و تجهیزات کشاورزی خبر داد.

 

در این دیدار که وزرای نفت و راه و‌ شهرسازی ایران و رئیس بزرگترین شرکت حمل‌ونقل و لجستیک روسیه و نماینده شرکت گازپروم نیز حضور داشتند، آخرین وضعیت پروژه های مشترک و زمینه‌های همکاری‌های مشترک مورد بررسی قرار گرفت./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار