بحران دسترسی به انسولین / رنج مداوم بیماران دیابتی خدائیان: مردم باید از اطلاعات دستگاه‌ها مطلع شوند وضعیت ترافیک و شرایط جوی محورهای کشور پنجشنبه ۸ آبان ۱۴۰۴ ‌آزادی موقت متهم پرونده موبایل موسوی با وثیقه سنگین هشدار هلال‌احمر درباره سیلاب در شمال کشور/ امدادگران به حالت آماده‌باش درآمدند جزئیات پرداخت ۴۳ همت از مطالبات بیمارستان‌های دولتی سال ۱۴۰۵ چند روز تعطیل رسمی دارد؟ وکیل: حکم اعدام «شریفه محمدی»، فعال کارگری، با تصمیم رئیس قوه قضائیه به سی سال حبس تبدیل شد توقیف محموله قاچاق دام آلوده در مازندران تصویب روز ملی هوا فضا و روز جزایر سه گانه خلیج فارس در تقویم رسمی کشور جزئیات تیراندازی پلیس در منطقه سوهانک تهران / دستگیری و زخمی شدن چند نفر / اعتراض دانشجویان به جولان اراذل و اوباش در محدوده دانشگاه آزاد اعلام محدودیت‌های ترافیکی از ۷ تا ۱۰ آبان در برخی از جاده‌های کشور این ربات انسان‌نما اتاق را مرتب و لباس‌ها را تا می‌کند جاده چالوس یکطرفه شد/ محدودیت‌های جدید اعلام شد اعلام جرم علیه تهیه‌کننده و مجری برنامه منتشرکننده ادعا‌های فائزه هاشمی هشدار دادگستری تهران درباره مراکز غیرمجاز خدمات زیبایی

اجرایی شدن طرح احراز هویت دو مرحله‌ای در دفاتر اسناد رسمی

معاون امور اسناد سازمان ثبت گفت: با دو مرحله ای شدن احراز هویت در دفاتر اسناد رسمی، علاوه بر احراز هویت افراد از طریق شناسنامه و کارت ملی، تصدیق الکترونیکی نیز با ارسال پیامک انجام می گیرد که امنیت احراز هویت را افزایش و امکان جعل و کلاهبرداری را کاهش می دهد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۶ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 21
کد خبر: ۱۶۹۴۶۱

به گزارش راهبرد معاصر صفدر کشاورز گفت، با اشاره به اجرایی شدن این طرح در ۲۷ استان کشور گفت: در استان تهران نیز این طرح از امروز در ۶۵۰ دفتر اسناد رسمی آغاز و باقیمانده دفاتر این استان و استانهای گیلان، مرکزی، لرستان و البرز هم تا ۲۲ بهمن ماه تحت پوشش قرار می گیرند.

کشاورز با بیان اینکه پیش از دو مرحله ای شدن احراز هویت در دفاتر اسناد رسمی، این کار با تطبیق کارت ملی و شناسنامه انجام می شد اما با دو مرحله ای شدن آن، رمز یکبار مصرفی برای تلفن همراه مراجعه کننده ارسال می شود افزود: با این کار، مشخص می شود این شخص همان فردی است که سامانه ثنا به نام او ثبت شده و بدین ترتیب، امنیت احراز هویت افزایش می یابد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به ماده ۳۲ آئین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی که بر این اساس مقرر شده است ارائه هر گونه خدمات در دفاتر اسناد رسمی منوط به داشتن حساب کاربری ثنا و از طریق تصدیق الکترونیکی صورت پذیرد اظهار کرد: در زمان اخذ اثر انگشت از اصحاب سند، پیامکی حاوی یک کـد تائید از طریق سامانه ثبت الکترونیک اسناد به شماره تلفن همراه شخص ارسال شده و شخص باید کد دریافتی را به مسئول اخذ اثر انگشت در دفترخانه اعلام نماید، در صورت تطابق کد اظهار شده توسط شخص با کد ارسالی در پیامک توسط سامانه، اجازه اخذ اثر انگشت شخص در سامانه داده می‌شود و اگر احراز هویت دو مرحله‌ای حتی برای یکی از اصحاب سند انجام نشود، ثبت و تأیید نهایی آن ممکن نخواهد بود.

وی همچنین درباره برخی مشکلاتی که در دوره آزمایشی این طرح وجود داشت گفت: با هماهنگی های انجام گرفته، این مشکلات برطرف و پیامک مربوطه زیر ۱۲۰ ثانیه ارسال می شود./فارس

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار