پرداخت عیدی به معلمان در اعیاد پیش‌رو صحت دارد؟ هشدار نسبت به وزش باد شدید و رگبار در تهران/ پیش‌بینی کاهش دما تا ۱۱ درجه مینو محرز: بیماری مرس خطرناک‌تر از کرونا است و میزان مرگ آن بیش از ۶۰ درصد است آغاز فعالیت سامانه بارشی و کاهش دمای هوا در برخی استان‌ها جزئیات فعالیت مراکز معاینه فنی شهر تهران در ۱۴ و ۱۵ خرداد جاده چالوس از ساعت ۱۰ یکطرفه می‌شود ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های گلستان طعمه آتش شد بازداشت اعضای باند قاچاق ۲۱ هزار گوشی تلفن همراه در بوشهر اعلام محدودیت‌های ترافیکی محور‌های پرتردد کشور از ۱۳ تا ۱۷ خرداد سخنگوی شهرداری تهران: قطع درختان چیتگر و سرخه‌حصار به دلیل آفت‌زدایی و تنش‌های آبی در سال‌های گذشته است کاهش محسوس دمای تهران از چهارشنبه تشدید بارش در ۵ استان/ احتمال وقوع سیل ابتلای مادر به سرخجه می‌تواند سبب سقط جنین شود شهادت مأمور انتظامی در خوزستان سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: سوالات امتحان نهایی قابل لو رفتن نیست/ اگر کسی مدرکی دارد، برای بررسی ارائه کند

اجرایی شدن طرح احراز هویت دو مرحله‌ای در دفاتر اسناد رسمی

معاون امور اسناد سازمان ثبت گفت: با دو مرحله ای شدن احراز هویت در دفاتر اسناد رسمی، علاوه بر احراز هویت افراد از طریق شناسنامه و کارت ملی، تصدیق الکترونیکی نیز با ارسال پیامک انجام می گیرد که امنیت احراز هویت را افزایش و امکان جعل و کلاهبرداری را کاهش می دهد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۶ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 21
کد خبر: ۱۶۹۴۶۱

به گزارش راهبرد معاصر صفدر کشاورز گفت، با اشاره به اجرایی شدن این طرح در ۲۷ استان کشور گفت: در استان تهران نیز این طرح از امروز در ۶۵۰ دفتر اسناد رسمی آغاز و باقیمانده دفاتر این استان و استانهای گیلان، مرکزی، لرستان و البرز هم تا ۲۲ بهمن ماه تحت پوشش قرار می گیرند.

کشاورز با بیان اینکه پیش از دو مرحله ای شدن احراز هویت در دفاتر اسناد رسمی، این کار با تطبیق کارت ملی و شناسنامه انجام می شد اما با دو مرحله ای شدن آن، رمز یکبار مصرفی برای تلفن همراه مراجعه کننده ارسال می شود افزود: با این کار، مشخص می شود این شخص همان فردی است که سامانه ثنا به نام او ثبت شده و بدین ترتیب، امنیت احراز هویت افزایش می یابد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به ماده ۳۲ آئین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی که بر این اساس مقرر شده است ارائه هر گونه خدمات در دفاتر اسناد رسمی منوط به داشتن حساب کاربری ثنا و از طریق تصدیق الکترونیکی صورت پذیرد اظهار کرد: در زمان اخذ اثر انگشت از اصحاب سند، پیامکی حاوی یک کـد تائید از طریق سامانه ثبت الکترونیک اسناد به شماره تلفن همراه شخص ارسال شده و شخص باید کد دریافتی را به مسئول اخذ اثر انگشت در دفترخانه اعلام نماید، در صورت تطابق کد اظهار شده توسط شخص با کد ارسالی در پیامک توسط سامانه، اجازه اخذ اثر انگشت شخص در سامانه داده می‌شود و اگر احراز هویت دو مرحله‌ای حتی برای یکی از اصحاب سند انجام نشود، ثبت و تأیید نهایی آن ممکن نخواهد بود.

وی همچنین درباره برخی مشکلاتی که در دوره آزمایشی این طرح وجود داشت گفت: با هماهنگی های انجام گرفته، این مشکلات برطرف و پیامک مربوطه زیر ۱۲۰ ثانیه ارسال می شود./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده