بازداشت یکی دیگر از اعضای شورای شهر کرمانشاه/ صدور قرار تأمین برای ۱۳ نفر از عوامل شهرداری و شورا باند فساد سازمان‌یافته در شهرداری بجنورد متلاشی شد توقیف ۵ شناور و محموله بزرگ کالای ممنوعه در آب‌های بندرعباس معتمدیان: برخی مدارس استان تهران سه شیفته هستند علت مرگ جوان ایرانی در آفریقای جنوبی چه بود؟ ماجرای همه‌گیری ویروس جدید در قم چیست؟ / توضیحات دانشگاه علوم پزشکی پیدا شدن ۷۴ جسد در مخزن سد کرج حقیقت داشت؟ نحوه مراحل گزینش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ماجرای فوت دانشجوی دانشگاه شیراز در خوابگاه چه بود؟ رأی محکومیت شبنم نعمت زاده به ۲۰ سال حبس نقض شده است تغییرات در دریافتی معلمان؛ شمول کسور بازنشستگی فرهنگیان اعلام شد نحوه فعالیت مدارس خوزستان اعلام شد هشدار هواشناسی به این مناطق تهران / پیش بینی وضعیت جوی ۲۶ آبان ۱۴۰۴ ماجرای صدور کارت‌های صلیب سرخ، کهنه سربازان، معیشت و غرامت برای آزادگان چیست؟ تونل توحید ساعاتی دیگر مسدود می‌شود ۳۰۳ هزار سایت قمار مسدود شدند

امکان تنظیم سند بدون حضور در دفتر اسناد رسمی فراهم شد

خندانی گفت: سامانه «سند من» امکان تنظیم سند بدون حضور در دفتر اسناد رسمی را فراهم کرده تا فرد متقاضی بتواند از خانه، سند رسمی تنظیم کند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۰۶ تير ۱۴۰۱ - 2022 June 27
کد خبر: ۱۴۰۰۷۱

به گزارش راهبرد معاصر، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: برای تنظیم اسناد رسمی، شخص باید حداقل سه بار به دفترخانه مراجعه کند، اما در صورت استفاده از سامانه سند من فقط یک بار برای امضا و اثرانگشت حضور پیدا می‌کند که این موضوع در کاهش هزینه‌ها و انجام سفر‌های درون‌شهری و ترافیک و مصرف سوخت تأثیر مثبت دارد.

به گفته خندانی پس از انجام صحت‌سنجی و انجام احراز هویت با پیامک امکان تنظیم سند به متقاضی اعلام می‌شود که در این مرحله شخص متقاضی با اسکن از مدارک خود از طریق گوشی، تصاویر را به دفترخانه ارسال و سردفتر مدارک را بررسی می‌کند و در ادامه سند رسمی تنظیم و برای شخص متقاضی ارسال می‌شودر و در مرحله آخر متقاضی و طرفین معامله تنظیم سند برای امضا و ثبت اثرانگشت در دفترخانه حاضر می‌شود.

او گفت: فعالیت این سامانه در دو استان به صورت آزمایشی در حال انجام است و تا پایان تیر همه دفاتر اسناد رسمی استان‌ها قابلیت اتصال به آن را خواهند داشت./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار