زیرساخت‌های لازم برای رایگان شدن مترو در روزهای خاص آماده است-راهبرد معاصر
توضیحات شرکت ثامن در خصوص آلوده بودن محلول دیالیز صفاقی جذب ۳۰ هزار نفر به آموزش و پرورش با آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان شیوه برگزاری کنکور ۱۴۰۴ تغییر می‌کند؟ ورود ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس و ساخت ۳۹ خط جدید مترو پایتخت پلیس: دستگیری سارقان ۱۰میلیاردی طلافروشی در تهران ماهواره چمران جدیدترین تست‌های خود را با موفقیت به انجام رساند ایلان ماسک: نورالینک برای از بین بردن درد گردن و کمر باید تراشه مغزی بسازد صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای شمال | سیلاب در راه است معاون وزیر آموزش و پرورش: آموزش و پرورش ملک جناح خاصی نیست/ از ظرفیت اساتید استفاده شود خبر خوش برای معلمان | کد ۱۹ استخدام ۶ هزار نفر برای وزارت آموزش و پرورش تایید شد جزئیات مسمومیت چند دانش‌آموز در شهرری | ماجرا چه بود؟ واکنش سازمان غذا و دارو به ماجرای محلول‌های دیالیزی آلوده دستگیری تبعه افغان مسلح در یافت آباد به اتهام قدرت نمایی خبر خوش برای معلمان جدید و فرهنگیان فاقد رتبه و جاماندگان رتبه بندی+ جزئیات ماجرای درگیری موتور سوار و یک زن | واکنش پلیس | دلیل ارجاع زن جوان به مراجع قضایی

زیرساخت‌های لازم برای رایگان شدن مترو در روزهای خاص آماده است

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: زیرساخت‌های لازم در ارتباط با بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای رایگان شدن مترو در روزهایی خاص و البته با تاکید شهردار تهران فراهم است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 23
کد خبر: ۱۶۹۷۹۵

به گزارش راهبرد معاصر، مسعود درستی؛ مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه شرکت مترو تهران حدود 24 سال سابقه خدمت‌رسانی را جهت جابجایی مسافران در تهران دارد، اظهار کرد: در این مدت تلاش شده است که سیر صعودی را در مجموعه مترو تهران داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه روزانه 2 هزار و 160 حرکت در مترو صورت می‌پذیرد، تصریح کرد: حدود 54 هزار کیلومتر در روز در مترو پیمایش انجام می‌پذیرد و این درحالی است که مرزهای آبی و خاکی کشورمان کمتر از 9 هزار کیلومتر است که با احتساب حرکت و پیمایش واگن‌های مترو روزانه معادل این است که 6 بار کل کشور را دور بزنیم.

 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه قطعا نواقص و مشکلاتی را داشته و داریم، گفت: تلاش ما این است که نارضایتی‌هایی را کاهش و رضایتمندی را در مجموعه مترو افزایش دهیم؛ پیمایش 54 هزار کیلومتر در روز نیز گواه بر این مسئله است.

 

درستی در ادامه نشست خبر با بیان اینکه مترو تهران و حومه تا به حال بیش از 15 هزار بار دور زمین را طی کرده است، تصریح کرد: تلاش هدف ما افزایش خدمت و در نهایت رضایتمندی مسافران و شهروندان است.

 

وی به موضوع دستفروشان و بساط‌گستری اشاره کرد و گفت: بساط گستری متاسفانه موجب از بین رفتن نظم و انضباط در برخی از ایستگاه‌ها(10-12 ایستگاه مترو) در شهر تهران شده است که متاسفانه در این ایستگاه‌ها ما با معضل بساط‌گستری روبرو هستیم.

 

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اجرای طرح جدید این مجموعه جهت برقراری نظم و انضباط در ارتباط با بساط گستری در ایستگاه‌های پرجمعیت و پرتردد، گفت: این طرح را به صورت آزمایشی در ایستگاه محمدیه اجرا کرده‌ایم و ان‌شاءالله تا پایان بهمن ماه نتایج آن پایش خواهد شد و درصورتی که نتایج آن مثبت باشد این طرح در سایر ایستگاه‌های پرتردد و پرازدهام انجام خواهد شد.

 

درستی در خصوص ایستگاه‌های پرجمعیت و پرازدهام که قرار است طرح نظم و انضباط بساط گستری اجرا شود، گفت: ایستگاه‌هایی از جمله تئاترشهر، دروازه دولت و ... این طرح اجرا خواهد شد.

 

وی ادامه داد: ما اعتقاد داریم که بساط گستری روی سکوهای مترو انجام شود و این مسئله را باید جمع آوری کنیم و بتوانیم در ایستگاه‌های شلوغ نظم و انضباط را برقرار کنیم و به همین جهت به دنبال اجرای این طرح رفته ایم تا بتوانیم بساط گستری را کاهش بدهیم.

 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در ادامه به موضوع دستفروشی نیز گفت: در این ارتباط نیز باید اشاره شود که دستفروشی جرم نیست ولی اذیت و آزار مسافران در مترو به جهت فعالیت دستفروشان خط قرمز ماست و قاعدتا با این موضوع نیز نمی‌خواهیم به صورت قهری برخورد کنیم. البته باید به این موضوع اشاره شود که در یک الی دو ماه گذشته به موضوع دستفروشی کمتر پرداخته‌ایم اما به صورت جدی در دستور کار خواهد بود.

 

درستی همچنین در خصوص وضعیت پله‌های برقی و آمار ضدونقیض در خصوص خرابی این پله ها نیز گفت: ما به طور روزانه پله‌های برقی را رصد می‌کنیم البته باید به این موضوع اشاره کنم که ادبیات ما در ارتباط با خرابی پله‌های برقی با مسافران متفاوت است. به طوری که تعریف ما از خرابی پله‌های برقی این است که از زمان آغاز به کار مترو تا پایان کاری در آن روز این پله خراب باشد و اینکه یک پله برقی در بازه زمانی یک یا دو یا سه یا چهار ساعت خراب باشد مدنظر ما به عنوان خرابی پله برقی نیست و تعریف ما از خرابی پله برقی این است که یک پله برقی از ساعت کار تا پایان آن خراب باشد.

 

وی در ارتباط با تعداد پله‌های برقی خراب در ایستگاه‌های مترو در پایتخت، گفت: پله برقی مترو تجریش 11 روز است که خاموش است که ان‌شاءالله ضرب یک یا دو روز آینده مشکل حل خواهد شد در ایستگاه شریعتی پله برقی 6 روز خراب بوده و در خط دو پله خراب نداریم در میرزای شیرازی نیز پله برقی 5 روز است که خراب است و در خط 4 نیز در ایستگاه نبرد پله برقی دو روز است که خراب است.

 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه 2 هزار پله برقی در ایستگاه‌های مترو مورد استفاده قرار می‌گیرند، گفت: تعدادی از آنها در طول روز خراب می‌شوند و ما نیز پیگیری برطرفی خرابی‌آنها بوده و هستیم.

 

درستی با بیان اینکه خرابی پله‌های برقی و رفع مشکلات آنها هیچ ربطی به تحریم ها ندارد، گفت: با توجه به اینکه نسل برخی از تجهیزات تغییر کرده و نسلهای جدید ورود پیدا کرده اند به همین جهت ما با چالشی در ارتباط با تغییر برخی از تجهیزات روبرو هستیم. و گاها برای تعویض یک تابلو در مجموعه مترو کل شهر را می پیماییم تا این کار را انجام بدهیم. اما گاها برخی از تجهیزات به روز شده و همین امر مشکلاتی را برای ما به وجود می آورد اما در هرصورت ما تلاش کردیم تا با استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان این مشکلات را برطرف کنیم.

 

وی همچنین در ارتباط با بروز برخی از مشکلات در زیرساخت‌های بلیت مترو، گفت: ما ین موضوع را تکذیب می کنیم و تا به امروز نیز از ورود هیچ مسافری به خاطر این مشکلات این چنینی ممانعت نشده است چرا که این مشکلات از جنس مجموعه مترو است و تلاش ما این است که این مشکلات را برطرف کنیم.

 

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ادامه داد: به عنوان مثال از ساعت 9:30 صبح امروز تا ساعت 12 امروز به دلیل مشکلات در زیرساختهای بلیت مترو همه گیت‌ها باز بوده و مسافران بدون محدودیت و ممنوعیت وارد ایستگاه‌ها شده اند.

 

درستی همچنین در ارتباط با برخی مصوبات استانداری مبنی بر رایگان شدن مترو در برخی از روزهای سال از جمله روزهای آلوده در پایتخت، گفت: زیرساخت‌ها و نرم‌افزارها و سخت افزارها برای رایگان شدن مترو در این چنین روزهایی فراهم است البته روال قانونی این مسئله نیز به این گونه است که باید با دستور شهردار تهران عملیاتی شود. البته در لایحه بودجه سالیانه شهرداری نیز تمهیداتی برای رایگان شدن مترو در برخی از روزها پیش بینی شده است اما در کل برای رایگان شدن مترو در روزهای سال هیچ محدودیتی وجود ندارد و فقط و فقط با دستور شهردار تهران این مسئله عملیاتی می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: رایگان شدن مترو در روزهای سال نیز انجام می‌شود حتی در برخی از روزهای جمعه تردد نمازگزاران در محل‌های برگزاری نماز جمعه رایگان است.

 

درستی همچنین در ارتباط با تعداد واگن‌های در نظر گرفته شده جهت تردد بانوان و آقایان در مترو خاطرنشان کرد: برای هر رام سه واگن برای خانم‌ها و 4 واگن برای آقایان در نظر گرفته شده است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده