آغاز پرداخت معوقه‌های فرهنگیان بازنشسته از ماه آینده + فیلم افزایش ۶ درجه‌ای دمای هوای تهران تا روز یکشنبه انهدام شبکه فساد مالی در یکی از ادارات قرچک ممنوعیت سراسری طبخ و عرضه کوسه و سفره‌ماهی هشدار وزش باد شدید و گرد و خاک در تهران طی ساعات آینده  ۸۸ ایرانی محبوس در زندان‌های مالزی به کشور منتقل شدند/ انتقال دو زندانی زن مالزیایی از ایران انتصاب سرپرست جدید دانشگاه تهران / محمدحسین امید کیست؟ چرا بیشتر مدارس فردا تعطیل شد؟ / احتمال تعطیلی مدارس تهران وجود دارد هشدار وزارت بهداشت در پی وقوع طوفان گرد و غبار مدارس این منطقه فردا چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه تعطیل شدند گرد و غبار مدارس برخی شهرهای کردستان را سه‌شنبه تعطیل کرد تمام مدارس این استان فردا (سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت) تعطیل شد ثبت‌نام کلاس اولی‌ها به تعویق افتاد + فیلم نوبت صبح مدارس ۱۴ شهر خوزستان دوشنبه تعطیل شدند تاریخ بارش‌های بهاری در استان‌های مختلف؛ مردم مراقب باد شدید باشند

تشکری هاشمی:مسئولیت رفع آلودگی هوا با ۲۳ دستگاه است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه مسئولیت ۲۳ سازمان در حوزه آلودگی هوا رافع مسئولیت ما نیست، گفت: مدیریت شهری، مسئول اداره شهر و تمشیت امور آن است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 28
کد خبر: ۱۷۰۶۲۷

به گزارش راهبرد معاصر سید جعفر تشکری هاشمی لزوم تشکیل یک بانک اطلاعات قوی و منسجم آماری از تصادفات به منظور تجزیه و تحلیل دقیق حوادث رانندگی را مورد تأکید قرار داد و گفت: در بروز تصادفات، ممکن است ده‌ها عامل مؤثر باشند و لذا حضور تیم‌های مجرب کارشناسی در صحنه تصادف به ویژه سوانح منجر به فوت و جرح برای بررسی چرایی و چگونگی وقوع تصادفات ضرورت دارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اعلام اینکه بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، به طور متوسط عامل انسانی، دلیل بروز ۹۰ درصد تصادفات است، افزود: از این رو، لازم است در کنار مهندسان راه و کارشناسان ترافیک، تیمی متشکل از جامعه‌شناسان، روان‌شناسان، متخصصان علوم رفتاری و استادان آموزش نیز چرخه‌ای را که منجر به وقوع تصادف می‌شود، مورد بازبینی و واکاوی قرار دهند.

فراگیری رانندگی در حفظ آیین‌نامه و تمرین پارک دوبل خلاصه نمی‌شود

وی با اشاره به لزوم تغییر نگاه به جرایم رانندگی از ابزاری تجاری به اهرمی با نقش بازدارندگی در کاهش و کنترل تصادفات، اظهار کرد: واقعیت این است که خیلی از عناوین فعلی جریمه‌ها، تأثیر چندانی در جلوگیری از تخلفات حادثه‌خیز و ارتقای ایمنی ترافیک ندارند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه یکی از دلایل کاهش نسبی آمار تصادفات تهران و فوتی‌های ناشی از آن، افزایش بار ترافیک بزرگراه‌هاست که منجر به کاهش سرعت خودروها شده است، تصریح کرد: واقعیت این است که فرا گرفتن رانندگی در حفظ آیین‌نامه و تمرین پارک دوبل خلاصه نمی‌شود و حوزه‌های آموزشی و مهارتی در این فرآیند مغفول واقع شده‌اند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه مخالف این هستم که بگوییم سازمان‌های مختلف در موضوعات شهری مسئول هستند و ما هم یکی از آنها هستیم و به این ترتیب، از خودمان رفع مسئولیت کنیم، خاطرنشان کرد: اینکه بگوییم در مورد آلودگی هوا ۲۳ سازمان یا در موضوع تصادفات، چندین سازمان مسئول هستند، رافع مسئولیت ما نیست، چرا که به هر حال مدیریت شهری، مسئول اداره شهر و تمشیت امور آن است./مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده