محسنی اژه‌ای: قرارداد‌های حاکمیتی نباید با تغییر دولت‌ها مخدوش شوند واتس اپ برای آی پد عرضه شد جستجوی وب برای کاربران رایگان «کلود» در دسترس قرار گرفت وزیر آموزش و پرورش: ۳۰ هزار نفر را استخدام خواهیم کرد ۷۸ درصد ردشدگان گزینش معلمان در مرحله تجدیدنظر تأیید شدند هواشناسی ایران ۱۴۰۴/۳/۷؛ رگبار و رعدوبرق در ۱۵ استان پدرام مدنی جاسوس رژیم اسرائیل اعدام شد سیگار، قاتل خاموش مغز و عامل زوال عقل هشدار درباره خطرات شباهت ظاهری دارو‌ها اساسنامه مدرسه مجازی تصویب شد واکنش رئیس دانشگاه آزاد به ادعای علیرضا بیرانوند درباره پذیرش در دوره دکتری برخورد قاطع سازمان امور دانشجویان با گلوگاه‌های فساد در جذب دانشجو جهانگیر: ایران در مذاکره بر حق غنی‌سازی مُصر است / آزادی ۲ بازداشتی پرونده بندر رجایی/ تشکیل پرونده برای میرسلیم واکنش وزیر آموزش و پرورش به ماجرای لو رفتن سوالات امتحانات نهایی: کذب محض است مجوز استخدام ۲۷۰۰۰ نیرو در وزارت بهداشت / جذب ۹۵۰۰ پرستار جدید

تشکری هاشمی:مسئولیت رفع آلودگی هوا با ۲۳ دستگاه است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه مسئولیت ۲۳ سازمان در حوزه آلودگی هوا رافع مسئولیت ما نیست، گفت: مدیریت شهری، مسئول اداره شهر و تمشیت امور آن است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 28
کد خبر: ۱۷۰۶۲۷

به گزارش راهبرد معاصر سید جعفر تشکری هاشمی لزوم تشکیل یک بانک اطلاعات قوی و منسجم آماری از تصادفات به منظور تجزیه و تحلیل دقیق حوادث رانندگی را مورد تأکید قرار داد و گفت: در بروز تصادفات، ممکن است ده‌ها عامل مؤثر باشند و لذا حضور تیم‌های مجرب کارشناسی در صحنه تصادف به ویژه سوانح منجر به فوت و جرح برای بررسی چرایی و چگونگی وقوع تصادفات ضرورت دارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اعلام اینکه بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، به طور متوسط عامل انسانی، دلیل بروز ۹۰ درصد تصادفات است، افزود: از این رو، لازم است در کنار مهندسان راه و کارشناسان ترافیک، تیمی متشکل از جامعه‌شناسان، روان‌شناسان، متخصصان علوم رفتاری و استادان آموزش نیز چرخه‌ای را که منجر به وقوع تصادف می‌شود، مورد بازبینی و واکاوی قرار دهند.

فراگیری رانندگی در حفظ آیین‌نامه و تمرین پارک دوبل خلاصه نمی‌شود

وی با اشاره به لزوم تغییر نگاه به جرایم رانندگی از ابزاری تجاری به اهرمی با نقش بازدارندگی در کاهش و کنترل تصادفات، اظهار کرد: واقعیت این است که خیلی از عناوین فعلی جریمه‌ها، تأثیر چندانی در جلوگیری از تخلفات حادثه‌خیز و ارتقای ایمنی ترافیک ندارند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه یکی از دلایل کاهش نسبی آمار تصادفات تهران و فوتی‌های ناشی از آن، افزایش بار ترافیک بزرگراه‌هاست که منجر به کاهش سرعت خودروها شده است، تصریح کرد: واقعیت این است که فرا گرفتن رانندگی در حفظ آیین‌نامه و تمرین پارک دوبل خلاصه نمی‌شود و حوزه‌های آموزشی و مهارتی در این فرآیند مغفول واقع شده‌اند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه مخالف این هستم که بگوییم سازمان‌های مختلف در موضوعات شهری مسئول هستند و ما هم یکی از آنها هستیم و به این ترتیب، از خودمان رفع مسئولیت کنیم، خاطرنشان کرد: اینکه بگوییم در مورد آلودگی هوا ۲۳ سازمان یا در موضوع تصادفات، چندین سازمان مسئول هستند، رافع مسئولیت ما نیست، چرا که به هر حال مدیریت شهری، مسئول اداره شهر و تمشیت امور آن است./مهر

ارسال نظر