عضو شورای شهر: با اعتبار دولت فقط می‌توانیم ۵۰ متر مترو بسازیم-راهبرد معاصر
پلیس راه: آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد | جاده چالوس همچنان بسته است هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد متلاشی شدن باند ۶ نفره گروگان‌گیر / رهایی گروگان اتفاق هولناک در بیمارستان؛ به جای پای راست، پای چپ را قطع کردند سرپرست پلیس راه مازندران: مسدودیت کندوان تا روز شنبه ادامه دارد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران صدور کیفرخواست برای مدیر عامل معدن زمستان یورت تداوم بارش در ارتفاعات کشور آدرس سامانه ثبت معاملات اموال غیرمنقول دستگیری اراذل و اوباش مسلح شرق تهران اساسنامه نهضت سوادآموزی تغییر کرد؟ پرداخت بیش از ۲۹۵ هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان کشوری اولین تصاویر از تیراندازی به یک اتوبوس مسافربری زاهدان + واکنش فوری یک مقام ارشد پلیس رئیس سازمان نظام پزشکی: اتحاد بین طب سنتی و مدرن منافع برخی را به خطر می‌اندازد دستور جدید وزیر علوم به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور

عضو شورای شهر: با اعتبار دولت فقط می‌توانیم ۵۰ متر مترو بسازیم

عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از اعتبارات در نظر گرفته شده در لایحه بودجه ۱۴۰۲ دولت برای شهر تهران گفت: با اعتبار ۸۱ میلیاردی کاهش آلودگی هوای تهران فقط می‌توانیم ۵۰ متر مترو بسازیم.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 29
کد خبر: ۱۷۰۷۳۵

به گزارش راهبرد معاصر،‌ سید احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران در صحن علنی شورا با اشاره به بررسی لایحه بودجه سالانه کشور در پارلمان ملی، اظهار داشت: ما در کل سالهایی که بودجه مجلس نوشته شده کل اعتبارات مقابله با آلودگی هوا کمتر از نیم درصد است.

 

وی افزود: امسال(۱۴۰۱) ما با یکی از بحرانی ‌ترین شرایط آلودگی هوا رو به رو بودیم که تعطیلی مدارس و ادارات را به دنبال داشت بنابراین انتظار این بود که توجه جدیدتری به این موضوع صورت گیرد و یکبار برای همیشه این موضوع تعیین تکلیف می‌شد.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه در بودجه ۱۴۰۲، ۴۲ صدم درصدی که سال ۹۸ برای مقابله با آلودگی هوا در نظر گرفته شده بود به ۲۸ صبح درصد کاهش پیدا کرده است. نه تنها بودجه برای مقابله با آلودگی هوا افزایش پیدا نکرده بلکه کاهش هم یافته است.

 

علوی خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه عوارض شماره گذاری خودرو های وارداتی را ۴۰۰ درصد افزایش و ۴۰ درصد از همین بودجه نیم درصدی مقابله با آلودگی هوا را نیز طبق معمول در بودجه‌های متفرقه برده‌اند.

 

وی افزود: اشکال بودجه های متفرقه این است که قابل پایش و رصد نیستند و ما اگر به عنوان نماینده مردم بخواهیم آن ۴۰ درصد را نظارت کنیم قادر نخواهیم بود.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در بودجه ۱۴۰۲، ۵ هزار برای ۱۲۰۰ شهر در نظر گرفته شده که ۳ هزار آن مستقیم بوده و قابل رصد و مدیریت است.حال باید دید که این ۳ هزار بین ۱۲۰۰ شهر چگونه قابل تقسیم است؟

 

علوی خاطرنشان کرد:بودجه در نظر گرفته شده برای کاهش آلودگی هوای تهران، ۸۱ میلیارد تومان است ما با این بودجه می توانیم ۵۰ متر مترو بسازیم یا ۸ دستگاه اتوبوس تهیه کنیم! کسری اتوبوس ما برای شهر تهران ۵ هزار دستگاه است و دولت با این لایحه بودجه فقط هزینه تهیه ۸ دستگاه اتوبوس را متقبل شده است.

 

وی بار دیگر خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: چون بودجه مصوب نشده به دوستانمان در مجلس تاکیدمی کنیم قبل از اینکه این بودجه تصویب شود این نکته را در نظر داشته باشند که چه تاثیری می گذارد.

 

علوی ادامه داد:در قانون هوای پاک و جایگزینی خودروهای فرسوده پیشنهاد دولت ۸۴۰ میلیارد تومان است که ما با این مبلغ قادر به خرید ۸۴ عدد اتوبوس خواهیم بود. در ردیف اعتبار حقوق و عوارض گمرکی که برای واگن و تجهیزات قطارهای شهری استفاده می کنیم برای شهر تهران ۲۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده در حالی که قیمت هر واگن ۱۷ میلیارد تومان است.

 

وی تاکید کرد:مجلس اگر پیشنهاد دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ را مصوب کند هیچ اتفاقی در شهر تهران و در موضوع اول آن یعنی مقابله با آلودگی هوا نخواهد بود.علوی در پایان تذکر داد: شرکت کنترل ترافیک و سازمان فناوری و ارتباطات شهر مدت ها است که مدیرعامل ندارد و باید تعیین تکلیف شود و ما هم پیگیری خواهیم کرد./ فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار