تذکر نمایندگان درباره استیضاح وزرا-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه

تذکر نمایندگان درباره استیضاح وزرا

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه استیضاح حق مجلس است، تأکید کرد که باید محورهای استیضاح وزرا روشن باشد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 29
کد خبر: ۱۷۰۷۶۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 9 بهمن ماه) قوه مقننه با استناد به مواد (22) و (23) آیین‌نامه داخلی مجلس در تذکر به هیأت رئیسه، گفت: مطالبی که در داخل مجلس پخش می‌شود باید با مجوز و مهر هیأت رئیسه باشد، ضمن اینکه طبق مواد 220، 221 و 222 استیضاح حق مجلس است و باید محورهای آن روشن باشد.

 

وی افزود: اگر استیضاح طوری باشد که در ظاهر موارد مربوط به وزارتخانه مطرح شود اما در پشت پرده موضوعات دیگری پیگیری شود کما اینکه در نشستی با یک وزیر مطالباتی را صورت جلسه کرده و می‌گویند اگر قبول کنید استیضاح انجام نمی‌شود.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: اینکه عده‌ای وزیر در سایه باشند و عزل و نصب یک وزارتخانه را به دست بگیرند استیضاح نیست.

 

* استیضاح وزیر آموزش و پرورش به صحن بیاید

فاطمه مقصودی نماینده بروجرد در مجلس نیز در جلسه علنی امروز در تذکری شفاهی، گفت: باید در رابطه با وزارت آموزش و پرورش و مشکلات این وزارتخانه که گوش شنوایی هم ندارد، تذکر داد، چرا که اوضاع آموزش و پرورش در تمامی حوزه ها همچون وضعیت دانش آموزان، معلمان، اولیا و کادر آموزشی و... خوب نیست.

 

نماینده مردم بروجرد در مجلس اضافه کرد :در حالی که نبود نیروی خدماتی و آموزشی، مشکل آفرین شده است و هنوز هم با وجود گذشت چند ماه از سال تحصیلی برخی کلاس ها معلم ندارند و هیچ سیطره ای بر این وزارتخانه وجود ندارد، بنابراین باید پرسید آقای رئیس چرا استیضاح وزیر آموزش و پرورش به صحن نمی آید؟/

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده