لغزندگی معابر و افزایش خطر تصادف و واژگونی خودروها-راهبرد معاصر
زمان خداحافظی دیوید تیلور مشخص شد! سپاه پاسداران بیانیه صادر کرد: جزئیات برگزاری مراسم‌های بزرگداشت شهید سردار نیلفروشان بیانیه مهم حزب‌الله درباره مرحله جدید مقابله با رژیم صهیونیستی: منتظر روز‌های آینده باشید عکس | واکنش صاحب خانه‌ای که یحیی السنوار در آن به شهادت رسید عراقچی در بدو ورود به ترکیه: اکنون در منطقه درک مشترکی وجود دارد | مسائل باید مسالمت‌آمیز حل شود کشف غار ماقبل تاریخ در گیلان ناترازی مسکن به ۷ میلیون واحد رسید وزیر خارجه ترکیه: احتمال درگیری میان تهران و تل آویو بالاست محسن رضایی: ایران به دنبال جنگ نیست قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ مهرماه ۱۴۰۳/ سقف مقاومتی سکه شکست خطیب زاده: ما برنامه نظامی هسته‌ای را دنبال نمی‌کنیم | خویشتن داری در برابر اسرائیل دیگر کارساز نیست ورود سامانه جدید پربارش به ایران | سرمای شدید و بارش در این مناطق بهترین بازیکنان تاریخ از نگاه مارکا | مسی در پله اول؛ مارادونا پنجم وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر در استان گلستان ثبت ۲ شکایت جواد نکونام از استقلال + جزئیات

لغزندگی معابر و افزایش خطر تصادف و واژگونی خودروها

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور گفت: در پی لغزندگی معابر خطر تصادف و واژگونی‌ خودروها افزایش پیدا کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 13
کد خبر: ۱۷۲۹۰۵

به گزارش راهبرد معاصر،‌سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور در خصوص چگونگی رانندگی در هنگام لغزندگی معابر در پی بارش برف و باران اظهار داشت: بارش در جاده‌ها باعث افزایش لغزندگی سطح مسیر شده؛ به صورتی که خطر تصادف و واژگونی ها افزایش یافته است.

 

وی با بیان اینکه در این شرایط کاهش سرعت و رعایت احتیاط بیشتر حائز اهمیت است تصریح کرد: لغزندگی جاده ها به همراه بی احتیاطی برخی رانندگان خطر تصادفات زنجیره ای را افزایش می دهد.

 

سرهنگ شیرانی ادامه داد: با شروع بارش‌ها، شاهد وقوع تصادفات زنجیره ای ناگواری هم در بخش خودروهای سواری شخصی و هم در بخش حمل و نقل عمومی بار و مسافر بوده ایم که علت اصلی این حوادث بی توجهی رانندگان به لزوم کاهش سرعت در شرایط بارندگی و رعایت فاصله طولی مناسب با خودروی جلویی است.

 

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور تصریح کرد: اصرار رانندگان به رسیدن به مقصد در یک ساعت و زمان مشخص قبلی بدون در نظر گرفتن شرایط نامناسب آب و هوایی و عدم پیش بینی افزایش لغزندگی سطح راهها در این شرایط از علل زمینه ساز تصادفات بوده است.

 

وی گفت: در هنگام بارش برف و باران، رانندگان باید مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر گرفته و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده ها ضمن رعایت احتیاط و فاصله طولی بیشتر با خودرو جلویی ، با سرعت مطمئنه که پایین تر از سرعت درج شده بر روی تابلوهای مسیر است رانندگی کنند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار