وام ازدواج زوجین ۴۰۰میلیون می‌شود-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

وام ازدواج زوجین ۴۰۰میلیون می‌شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با مصوبه اعضا وام زوجه تا ۲۳ سال و زوج تا ۲۵ سال به‌مبلغ ۲۰۰میلیون تومان (در مجموع ۴۰۰میلیون تومان) و وام ازدواج سایر افراد نیز برای هرکدام از زوجین به‌مبلغ ۱۵۰میلیون تومان (در مجموع ۳۰۰میلیون تومان) تصویب شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 14
کد خبر: ۱۷۳۰۴۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ حسین گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح پیشنهادات و مصوبات اعضای کمیسیون متبوعش درباره لایحه بودجه سال 1402، اظهار کرد: اعضای کمیسیون اجتماعی در جلسات بررسی جزئیات لایحه بودجه پیشنهادی برای افزایش وام ازدواج داشتند.

 

وی افزود: با مصوبه اعضا وام زوجه تا 23 سال و زوج تا 25 سال به‌مبلغ 200 میلیون تومان (در مجموع 400 میلیون تومان) و وام ازدواج سایر افراد نیز برای هرکدام از زوجین به‌مبلغ 150 میلیون تومان (در مجموع 300 میلیون تومان) تصویب شد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی و به‌منظور تشویق زوج‌های جوان به ازدواج لازم است که وام ازدواج در سال آتی افزایش یابد که پیشنهاد اعضای کمیسیون نیز در همین راستا صورت گرفت که مورد موافقت اکثریت قرار گرفت.

 

گودرزی تصریح کرد: با توجه به افزایش تورم و گران شدن کالاها باید وام ازدواج در سال آینده افزایش یابد تا تورم و همچنین بخشی از هزینه‌ها برای زوجین جبران شود.

 

نماینده درود و ازنا بیان کرد: این پیشنهاد و سایر پیشنهادات و مصوبات اعضای کمیسیون اجتماعی در حوزه تخصصی این کمیسیون در ارتباط با بودجه سال 1402 به کمیسیون تلفیق ارائه می‌شود که برای تبدیل شدن به قانون نیاز به تصویب در تلفیق و نمایندگان در جلسه علنی و همچنین تأیید از سوی شورای نگهبان دارد.

 

 سال جاری به هریک از زوجین مبلغ 120 میلیون تومان تسهیلات ازدواج تعلق می‌گرفت، همچنین به متقاضیانی که سن ازدواج آنها در زوج‌ها زیر 25 سال و در زوجه‌ها زیر 23 سال باشد، مبلغ 150 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می‌گرفت./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار