برگزاری جلسه استیضاح وزیر کشاورزی حتی با یک امضا!-راهبرد معاصر
بازگشت ناو شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه از ماموریت اقیانوسی تاکید معاون ایمنی سپاه بر استفاده از هوش مصنوعی فرایند انتخابات یک مرحله‌ای شود تأکید آیت الله رئیسی بر پرداخت بموقع وام ازدواج سردار زهرایی: طوفان‌الأقصی سبب بیداری ملت‌ها شد پلیس این 5 گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند آخرین وضعیت بررسی پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشستگان بابت رتبه‌بندی معلمان و متناسب سازی حقوق در مجلس اسلامی: ایران به ونزوئلا برای راه اندازی شتاب‌دهنده‌های پزشکی کمک می‌کند استاندار گیلان: واردات چای به دستور رئیس‌جمهور محدود شد در دوره اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان چه گذشت؟ سردار قریشی: رسانه ها ستون فقرات جهاد تبیین و دریای امیدآفرینی هستند نظر وزیر کشور درباره تقسیم استان سیستان و بلوچستان آیت الله رئیسی و علی‌اف فردا سد قیز قلعه‌سی را افتتاح می‌کنند جزییات جدید درباره تعطیلی شنبه‌ها/ بانک‌ها هم شنبه‌ها تعطیل هستند؟ آخرین دستورکار هفتگی مجلس یازدهم
بازی مجلس با کارت استیضاح؟

برگزاری جلسه استیضاح وزیر کشاورزی حتی با یک امضا!

جلسه استیضاح حجتی وزیر کشاورزی قرارست روز یکشنبه برگزار شود. اینکه این جلسه استیضاح نیز به مثابه دیگر جلسات استیضاح وزرا ملغی شود کمی بعید به نظر می رسد، چراکه بنا به گفته عضو هیئت رئیسه مجلس تنها در صورتی این استیضاح انجام نمی شود که تعداد امضاها به صفر برسد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۰۶ دی ۱۳۹۷ - 2018 December 27
کد خبر: ۱۷۳۶
به گزارش "راهبرد معاصر"؛ به نظر می رسد مقدمات کار را برای انجام استیضاح وزیر جهاد کشاورزی فراهم شده که یوسف نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس از برگزاری آن در روز یکشنبه خبر می دهد.

در حالی 35 نفر از نمایندگان مجلس نامه استیضاح حجتی را امضا کرده اند، که تنها راه عدم برگزاری این جلسه، به صفر رسیدن تعداد امضاکنندگان است، موضوعی که به نظر می رسد غیرممکن و بعید باشد. 


در این میان یوسف‌نژاد از جلسه استیضاح کنندگان و لاریجانی نیز خبر می دهد و می گوید: «جلسه آقای لاریجانی با استیضاح‌کنندگان جنبه مساعدت و حل مساله داشت هر چند که رئیس مجلس تاکید داشتند که استیضاح حق نمایندگان است. رئیس مجلس تلاش داشت که بتوانیم به فعالیت‌های وزارت جهاد کشاورزی کمک کنیم


وی از تاثیرات این جلسه اما بی فایده بودن آن نیز سخن گفت: «تمامی کسانی که در آن جلسه حضور داشتند امضاهای خود را جهت استیضاح وزیر جهاد کشاورزی پس گرفتند اما تعداد امضاها به صفر نرسیده است


در همین حال سوالی که مطرح می شود این است که دلیل استیضاح حجتی وزیر کشاورزی چیست؟ حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی به این سوال اینگونه پاسخ می دهد: « بهره‌وری پایین در تولید محصولات کشاورزی معضلی جدی است. شرایط موجود برای استفاده از تجهیزات مدرن و استاندارد برای تولید محصولات کشاورزی در پایین‌ترین سطح قرار دارد که وزارت جهاد کشاورزی باید به این مهم توجه جدی داشته باشد.»


وی افزود: «بر همین اساس، تعددی از نمایندگان مجلس، سؤالی از آقای حجتی، وزیر جهاد کشاورزی را مطرح و تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس کردند که طبق آن، وزیر جهادکشاورزی باید پاسخگو باشد که چه اقداماتی برای ارتقای سطح بهره‌وری تولید محصولات کشاورزی انجام داده است.»


در حالی سخن از برگزاری جلسه استیضاح حجتی در روز یکشنبه به میان می آید که استیضاح وزرای امور خارجه، آموزش و پرورش و علوم نیز پیشتر در میان بود که به دلیل پس گرفتن امضا و به حد نصاب نرسیدن آن از دستور کار خارج شد. اما به نظر می رسد این موضوع اینبار کمی فرق دارد. چون بنا به گفته یوسف نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس تنها در صورتی جلسه استیضاح ملغی خواهد شد که هر 35 نفر اضماهای خود را پس بگیرند، موضوعی که کمی بعید به نظر می رسد، مپر اینکه اتفاقات خاصی در راه باشد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده