اعضای کمیته رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری منصوب شدند-راهبرد معاصر
داروی جدید در آزمایش‌ها، ممکن است روند پیشرفت بیماری پارکینسون را کند کند قاضی پرونده چای دبش: پاسخ بانک‌های شاکی به استعلام‌ها متناظر با سوالات دادگاه تنظیم نشده است خبر جدید وزیر ارشاد درباره هنرمندان ممنوع الفعالیت سازمان هدفمندی یارانه‌ها: مردم حتما حساب بانکی خود را برای دریافت یارانه چک کنند عارف: راهبرد دولت این است که اصلاح قیمت‌ها به سه دهک پایین جامعه آسیبی نرساند کلاس‌های جبرانی دانشگاه‌ها چگونه تشکیل خواهد شد؟ قصاص برای عامل جنایت در بازی خرس وسطی فیلم / گل اول مس رفسنجان به پرسپولیس در دقیقۀ ۴ پیاده‌روی روزانه می‌تواند افسردگی را کاهش دهد لحظهٔ هجوم خودرو به میان جمعیت در آلمان با دست‌کم ۱۱ کشته + فیلم وقوع زلزله ۴ ریشتری در هفتکل ایران ۱۵ - ۱۱ پرتغال/ صعود واترپلو ایران به نیمه نهایی سطح ۲ کاپ جهانی  برتری استقلال مقابل آلومینیوم در ۴۵ دقیقه اول  تساوی یک نیمه‌ای هوادار و نساجی ترکیب آلومینیوم و استقلال اعلام شد

اعضای کمیته رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری منصوب شدند

طی حکمی از سوی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای کمیته رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری منصوب شدند .
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 19
کد خبر: ۱۷۳۶۴۹

به گزارش راهبرد معاصر، فرشاد مهدی‌پور؛ معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی احکامی بیژن مقدم، محمد صادق عرب، حبیب‌الله عباسی، محمد کریمی و محمد لسانی را به‌عنوان اعضای کمیته داوران پنجمین رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری منصوب کرد.

 

بنابراین گزارش، ایمان شمسایی؛ مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی به‌عنوان رئیس و بیژن مقدم؛ مدیرمسئول پایگاه خبری «الف» نیز به‌عنوان دبیر در این کمیته حضور دارند.

 

بر اساس شیوه‌نامه، چنانچه اعضای کمیته رتبه‌بندی دارای پایگاه خبری باشند، رسانه آن‌ها توسط کارشناسان معاونت مطبوعاتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

نتایج نهایی پس از اعلام نتایج اولیه و رسیدگی به اعتراضات احتمالی مدیران محترم پایگاه‌های خبری که با نظارت مستقیم رئیس کمیته صورت می‌گیرد، احتمالاً تا پایان سال اعلام می‌شود.

 

گفتنی است؛ فرآیند خوداظهاری پنجمین رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری طی فراخوانی که در 28 شهریورماه 1401 منتشر شد از یکم مهرماه آغاز و با توجه به درخواست شماری از مدیران رسانه‌ها پس از دو مرحله تمدید، آغاز و اطلاعات ثبت شده از سوی صاحبان امتیاز 1784 رسانه، ملاک ارزیابی و رتبه‌بندی قرار گرفته است.

 

رعایت اصول خبرنویسی، جریان‌سازی خبری، اهتمام به رسالت‌های رسانه‌ایِ مصرَح در ماده (2) قانون مطبوعات، واکنش سریع نسبت به شایعات و محتواهای خلاف واقع، رویکردهای تعاملی، محتواهای چندرسانه‌ای، تعداد مطالب منتشر شده در 24 ساعت شبانه‌روز، ذکر منبع مطالب، تعداد مطالب تولیدی، ذکر نام پدیدآورندگان محتوا، بیمه کارکنان رسانه و به‌کارگیری عکس و یا چندرسانه‌ای در متن محتوای خبری، شاخص‌های عملکردیِ پنجمین رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری را تشکیل می‌دهند./ تسنیم

ارسال نظر