شرط بهره‌مندی از بسته تشویقی شهرسازانه اعلام شد-راهبرد معاصر

شرط بهره‌مندی از بسته تشویقی شهرسازانه اعلام شد

معاون وزیر راه و شهرسازی از بارگذاری ضوابط بسته تشویقی در سامانه صدور پروانه خبر داد و گفت: محلاتی مشمول بسته تشویقی می‌شوند که یک سوم سرانه خدماتی آنها تامین شده باشد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 February 21
کد خبر: ۱۷۳۹۱۲

به گزارش راهبرد معاصر،  محمد آئینی با اشاره به این‌که تولید مسکن در بافت فرسوده شهرها مزیت نسبی به ساخت مسکن در دیگر نقاط دارد، اظهار کرد: این بافت‌ها واجد امکانات و تاسیسات است و به دلیل قرار داشتن در بافت شهرها مردم رغبت بیشتری برای مشارکت دارند.

 

وی یادآور شد: در نشست مشترک مسئولان وزرات راه و شهرسازی و وزارت کشور مقرر شد تا استانداران به شکل ویژه با مجموعه شهرداری استان‌های خود نشست‌هایی را برگزار کنند و مقدمات اجرای بسته تشویقی فراهم شود.

 

وی ادامه داد: در مصوبه 19 بندی بافت فرسوده تاکید شده محلاتی مشمول بسته تشویقی می‌شوند که یک سوم سرانه خدماتی آنها شامل آموزشی، بهداشتی، درمانی، انتظامی و سایر، تامین شده باشد. بنابراین شهرداری ها باید محلات مشمول را به تصویب کمیسیون ماده 5 استان برسانند و اعلام عمومی کنند. درخواست کردیم تا در اسرع وقت و ظرف دو هفته آینده این کار در استان‌ها انجام و نتیجه اعلام شود.

 

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بیان کرد: با تاکید وزیر راه و شهرسازی و وزیر کشور مقرر شد تا چنانچه استانداران با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی و اقلیمی و زیست محیطی شهرها نیازمند بسته تشویقی تکمیلی هستند آنها را اعلام و تدوین کنند و به تصویب کمیسیون ماده 5 استان برسانند.

 

آئینی گفت: همچنین تاکید شده زمان صدور پروانه برای نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع شود و استانداران گزارش عملکرد دوره‌ای را ارسال کنند. مقرر شد تا ضوابط بسته تشویقی در سامانه صدور پروانه شهرداری بارگذاری و بر این اساس پروانه صادر شود./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده