رایزنی بلینکن برای تشدید تحریم روسیه-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

رایزنی بلینکن برای تشدید تحریم روسیه

وزیر خارجه آمریکا در سفر به پایتخت قزاقستان با مقامات ارشد کشور‌های آسیای مرکزی جهت تشدید تحریم‌ها علیه روسیه دیدار و گفتگو کرد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۷ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 February 28
کد خبر: ۱۷۴۹۷۷

به گزارش راهبرد معاصر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا همزمان با بحبوحه جنگ اوکراین و در راستای گسترش روابط واشنگتن با کشور‌های آسیای مرکزی، به این منطقه سفر و با سران کشور‌های سابق عضو اتحاد جماهیر شوروی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، از زمان روی کار آمدن دولت بایدن در کاخ سفید، این نخستین سفر وزیر خارجه آمریکا به آسیای مرکزی محسوب می‌شود. بلینکن در این سفر ابتدا به آستانه، پایتخت قزاقستان رفته و سپس قرار است به ازبکستان سفر کند.

بلیکن پس از دیدار با مقامات ارشد پنج کشور حوزه آسیای مرکزی شامل قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان، ترکمنستان، و تاجیکستان در آستانه در کنفرانس خبری گفت: ما از نزدیک پایبندی به تحریم‌های روسیه را دنبال می‌کنیم و در حال گفتگو با کشور‌های آسیای مرکزی در مورد اثرات اقتصادی این موضوع هستیم.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به سختی‌هایی که کشور‌های این حوزه از تحریم روسیه متحمل خواهند شد و راهکار برون رفت از این شرایط افزود: ما در حال صدور مجوز‌هایی هستیم تا به شرکت‌های این کشور‌ها فرصت دهد روابط خود را با شرکت‌های روسی قطع کنند. ما با اعمال تحریم‌ها به دنبال تحت فشار قرار دادن مسکو به منظور پایان بخشیدن به جنگ اوکراین هستیم.

این مقام آمریکایی از اعطای بودجه ۲۵ میلیون دلاری به منظور حمایت از رشد اقتصادی کشور‌های آسیای مرکزی و یافتن بازار‌های جدید صادراتی برای این کشور‌ها خبر داد.

بلینکن در نشست آستانه با رئیس جمهور قزاقستان دیدار و بر حمایت آمریکا از تمامیت ارضی و استقلال و ثبات این کشور تاکید کرد./باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار