جریمه ۲ میلیون روبلی روسیه علیه ویکی پدیا-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

جریمه ۲ میلیون روبلی روسیه علیه ویکی پدیا

دادگاهی در روسیه پایگاه ویکی پدیا را به دلیل انتشار اخبار نادرست ۲ میلیون روبل جریمه کرد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۵ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 February 28
کد خبر: ۱۷۴۹۹۳

به گزارش راهبرد معاصر از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، کشور‌های غربی به دلیل در دست داشتن بازار انحصاری شبکه‌های اجتماعی و پایگاه‌های خبری، جنگ روانی گسترده‌ای را علیه روسیه به راه انداختند. با این حال مسکو اقدام به وضع قوانین جدید به منظور مقابله با این اقدامات کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک دادگاه روسی بنیاد ویکی پدیا را به دلیل انتشار اخبار نادرست درباره جنگ اوکراین ۲ میلیون روبل معادل ۲۷ هزار دلار جریمه کرد.

«ویکی مدیا» مالک ویکی پدیا سال گذشته میلادی و پس از آغاز جنگ اوکراین به دلیل عدم حذف دو مقاله با جریمه روسیه مواجه شد. یکی از این مقالات با عنوان «ارزیابی تهاجم روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲» بود.

جریمه جدید دادگاه روسیه علیه ویکی پدیا به دلیل انتشار اطلاعات غلط در مقالات مربوط به واحد‌های نظامی روسیه در جنگ اوکراین بوده است. سازمان ویکی مدیا اعلام کرده است ممکن است به این رأی دادگاه اعتراض کند، اما تاکنون تصمیمی در این باره نگرفته است.

ویکی پدیا یک پایگاه رسانه‌ای است که خود را دانشنامه‌ای می‌داند که خوانندگانش توانایی ویرایش آن را دارند. همین موضوع باعث شده است خوانندگان در بسیاری از موارد با سلیقه فردی اقدام به ویرایش مقالات به ویژه در حوزه سیاسی کنند./باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده