مکرون از کاهش حضور نظامی فرانسه در آفریقا خبر داد-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

مکرون از کاهش حضور نظامی فرانسه در آفریقا خبر داد

رئیس جمهور فرانسه از کاهش قابل توجه پرسنل نظامی فرانسوی در قاره آفریقا خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 February 28
کد خبر: ۱۷۴۸۹۸

به گزارش راهبرد معاصر، امانوئل مکرون، رئیس دولت فرانسه در سخنرانی خود در آستانه سفر به آفریقا گفت: تحول در ماه‌های آینده با کاهش محسوس نیروی نظامی و افزایش قدرت در پایگاه‌های شرکای آفریقایی ما آغاز خواهد شد.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مکرون افزود: این سازماندهی مجدد به منظور عقب نشینی یا جدایی نیست، اما در واقع منجر به ادغام پایگاه‌های اصلی خواهد شد.

 

راشا تودی نیز گزارش داد: امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که وارد رقابتی برای دسترسی به آفریقا نشده است. این اظهارات در آستانه سفر آتی وی به سراسر قاره آفریقا بیان می‌شود.

 

مکرون مدعی شده است که کشور‌های دیگر از حضور نظامی فرانسه در آفریقا بهره برداری کرده اند. او اعلام کرده است که تنها علت حضور فرانسه در این سال‌ها در آفریقا تامین امنیت بوده است. اما به نظر می‌رسد که مکرون به جز این هدف به دنبال پول در آفریقا بوده است.

 

به نظر می‌رسد که مکرون هم اکنون به دنبال بهانه‌های دیگری برای حضور در آفریقاست. مکرون اعلام کرده است که فرانسه می‌خواهد از منافع خود دفاع کند. به نظر می‌رسد که واشنگتن هم به دنبال بهانه‌های دیگر برای حضور در آفریقا باشد. اخیرا شاهد سفر جیل بایدن همسر جو بایدن به آفریقا بودیم. اما باید گفت که سرمایه گذاری که مکرون درباره آن در آفریقا صحبت می‌کند در نهایت به نفع شرکت‌های فرانسوی ختم خواهد شد. این موضوع درباره سرمایه گذاران آمریکا در این قاره هم صدق می‌کند. آمریکا و فرانسه همچنین تلاش می‌کنند که چهره بدی را از چین و روسیه در کشور‌های آفریقایی نشان دهند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده