کرملین: مناطق ضمیمه شده به خاک روسیه قابل مذاکره نیستند-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

کرملین: مناطق ضمیمه شده به خاک روسیه قابل مذاکره نیستند

سخنگوی کاخ کرملین تأکید کرد مسکو حاضر به مصالحه درباره مناطق ضمیمه شده به خاک خود نیست.
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۶ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 February 28
کد خبر: ۱۷۵۰۰۷

به گزارش راهبرد معاصر در حالی جنگ اوکراین وارد دومین سال خود می‌شود که کشور‌های مختلف از آمادگی‌شان برای میانجی‌گری به منظور پایان مخاصمه میان دو طرف خبر دادند. چین یکی از این کشور‌ها بود که برنامه‌ای ۱۲ ماده‌ای در این زمینه ارائه کرد، اما کشور‌های غربی بدون بررسی این پیشنهاد آن را رد کرده و بر ادامه نبرد تأکید کردند. با این حال مسکو از هرگونه میانجی‌گری برای پایان جنگ استقبال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاخ کرملین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد: «مسکو آغوش خود را برای هرگونه مذاکره با طرف اوکراینی به منظور پایان جنگ باز کرده است، اما ما از مناطق جدیدی که به خاک روسیه ضمیمه شده است چشم‌پوشی نخواهیم کرد.»

«دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در این باره به رسانه‌ها گفت: «مسکو هرگز از مواضع خود درباره مناطق ضمیمه شده عقب‌نشینی نخواهد کرد، زیرا این مناطق با نظر مردم و پس از برگزاری همه‌پرسی در سال میلادی گذشته به خاک مادری روسیه بازگشته‌اند.»

وی تأکید کرد: «براساس قوانین فدراسیون روسیه مناطق جدیدی که به خاک ما ضمیمه شده است دیگر بخشی از سرزمین مادری تلقی می‌شود و هرگز قابل چشم‌پوشی نخواهد بود. این یک واقعیت بسیار مهم است و ما حاضر به مصالحه در این زمینه نیستیم.»

روسیه پس از برگزاری همه‌پرسی در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی، ۴ منطقه دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا را به خاک خود ضمیمه کرد. پسکوف تأکید دارد مسکو از مذاکره برای پایان جنگ استقبال می‌کند، اما به شرطی که کی‌یف مالکیت روسیه بر این مناطق را بپذیرد.

این مقام روس گفت: «با وضعیت مساعد و نگرش مناسب اوکراینی‌ها، می‌توان این موضوع را در میز مذاکره حل کرد. اما نکته اصلی در این میان رسیدن به اهدافمان است.»

روسیه به دنبال کنترل کامل این ۴ منطقه است و اکنون در میدان نبرد به دنبال خارج کردن کامل این مناطق از دست نیرو‌های اوکراینی است. اوکراین و کشور‌های غربی با این حال همه‌پرسی انجام شده را قبول ندارند و الحاق این مناطق به روسیه را غیرقانونی می‌دانند./باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده