استقبال سازمان ملل از مقابله کابل با داعش-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

استقبال سازمان ملل از مقابله کابل با داعش

معاون دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان در دیدار با معاون وزارت کشور افغانستان از تلاش کابل برای مقابله با داعش استقبال کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 01
کد خبر: ۱۷۵۰۶۳

به گزارش راهبرد معاصر.‌ «مارکوس پوتزل» معاون دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) در دیدار با «محمد نبی عمری» معاون وزارت کشور افغانستان از تلاش‌های این وزارتخانه برای سرکوب داعش، مبارزه با مواد مخدر و فساد اداری استقبال کرد.

 

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت کشور افغانستان، عمری در این دیدار اظهار داشت که نیروهای امنیتی به ویژه پلیس ملی افغانستان تأمین امنیت همه دفاتر یوناما، سفارت‌خانه‌ها و سایر نهادهای خارجی را اولویت خود می‌دانند.

 

وی افزود همه نهادهای خارجی که تمایل به همکاری با افغانستان را داشته باشند، در فضای امن می‌توانند این همکاری را ادامه دهند.

 

«زین الله عابر» رئیس دفتر وزیر کشور افغانستان نیز در این دیدار اظهار کرد که جامعه جهانی نباید تلاش‌ها و دستاوردهای این کشور در بُعد مبارزه با مواد مخدر، سرکوب داعش و مبارزه با فساد اداری را نادیده بگیرد.

 

در همین حال معاون یوناما خاطرنشان کرد که سازمان ملل از تلاش‌ها و دستاوردهای ملموس افغانستان در بُعد سرکوب داعش، مبارزه با مواد مخدر و فساد اداری و نیز جمع‌آوری و معالجه افراد معتاد ستایش نموده و از این تلاش‌ها استقبال می‌نماید.

 

این درحالی است که دو روز پیش «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی هیئت حاکمه افغانستان از کشته شدن دو عضو کلیدی داعش در کابل و نیز کشته شدن مسئول داعش برای شبه قاره هند خبر داده بود./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده