نحوه تعیین قیمت پایه خودرو‌های داخلی مشخص شد-راهبرد معاصر
لیگ نخبگان فوتبال آسیا | خاموشی نیمار در شب پرفروغ الهلال | میتروویچ استقلال را ۳ تایی کرد ۹ مصدوم و ۴ فوتی در تصادف دلخراش محور زابل به زاهدان توقف در دوبی برابر الغرافه؛ پرسپولیس در لیگ نخبگان مردود شد ویدئو | گل اول الغرافه به پرسپولیس بازجویی از ستاره اسبق بارسلونا به اتهام تجاوز کارشناس صداوسیما: در عملیات وعده صادق ۲۴۰ اسرائیلی کشته شدند فاز اول بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی ایران وارد مدار شد حج ۲۰۰ میلیون تومانی در راه است؟ شرایط جدید بازنشستگی اعلام شد + جزئیات دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی: نرخ سوخت هواپیما سال آینده ۱۱ برابر می‌شود دیدار پوتین و وزیر خارجه کره شمالی پزشکیان به باکو می‌رود صابر برزکار شرور مسلح معروف به هلاکت رسید + عکس بخشنامه عارف به کلیه دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌ها درخصوص بکارگیری جوانان، زنان و اقوام در سطوح مدیریتی رئیس سازمان نظام پرستاری: ۱۰ هزار پرستار به زودی استخدام خواهند شد‌

نحوه تعیین قیمت پایه خودرو‌های داخلی مشخص شد

نایب رییس شورای رقابت نحوه تعیین قیمت پایه خودرو‌های داخلی را اعلام کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 04
کد خبر: ۱۷۵۳۴۶

به گزارش راهبرد معاصر، محمود دودانگه، درمورد اعلام قیمت نهایی خودرو‌های داخلی توضیح داد: طبق دستورالعملی که در شورای رقابت مصوب شده است، برای اعلام نهایی قیمت‌ها باید قیمت‌های محاسباتی سازمان حمایت اخذ شود که اخذ شده است، همچنین باید قیمت‌های پایه رقابتی را اخذ کنیم.


وی ادامه داد: همچنین طبق مصوبه بنا بر این بود که سه خودروی مشابه خارجی شناسایی شوند و یک نهاد بی طرف داخلی یا خارجی بعد از انجام بررسی‌های لازم، به شورای رقابت قیمت پایه رقابتی را اعلام کند تا شورا متناسب با آن بتواند قیمت نهایی را محاسبه کند.

 

نایب رییس شورای رقابت از برگزاری جلساتی با دانشکده مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت خبر داد و افزود: طبق جلساتی که با این دانشکده داشتیم، این دانشکده جمع‌بندی اولیه را برای تعیین قیمت پایه رقابتی ارائه کرد و به محض اینکه قیمت نهایی مشخص شود، شورا می‌تواند قیمت را نهایی و اعلام کند.

 

دودانگه ادامه داد: بنابراین برای تعیین قیمت پایه، برای هر خودرویی که در داخل کشور تولید می‌شود باید سه خودروی مشابه خارجی شناسایی و میانگین قیمت سه خودروی خارجی به دلار مشخص شود. سپس قیمت با نرخ ارز مرکز مبادله به ریال تبدیل و با قیمت سازمان حمایت مقایسه شود، این خودرو‌ها درجه‌بندی شده و از A تا F طبقه‌بندی می‌شوند. متناسب با این رتبه‌بندی یا قیمت سازمان حمایت انتخاب می‌شود یا متناسب با شرایطی که قیمت پایه رقابتی مشخص می‌شود، شورای رقابت تصمیم بگیرد قیمت دیگری را مبتنا قرار دهد. این فرایند شامل همه خودرو‌های داخلی می‌شود.

 

بر اساس این گزارش، ۱۶ بهمن بود که شورای رقابت، به دنبال اعتقاد این سازمان بر انحصاری بودن بازار خودرو‌های سواری، دستورالعمل تنظیم بازار خودرو را ابلاغ و منتشر کرده و فرمول قیمت‌گذاری خودرو‌های سواری را مشخص کرد./ ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار