حمله اصلاح‌طلبان به شورای نگهبان به بهانه انصراف غلامی-راهبرد معاصر
پشتیبانی نمایندگان مجلس از عملکرد قوه قضائیه بازار داغ انتشار نظرسنجی‌های جعلی در ایام انتخابات و احضار برخی از جاعلان فرمانده کل ارتش: نهضت ساخت مسکن کارکنان ادامه دارد وزیر کشور: آقایان آمار اشتباه از دولت سیزدهم به مردم ندهند امیر حیدری: بیش از ۱۷ هزار واحد مسکونی از سوی نیروی زمینی ارتش در حال ساخت است قالیباف: تحریم‌ها کاغذپاره نیست معضل است و حلش می‌کنم واکنش نمایندگان به گزارش خاندوزی درباره وضعیت اقتصادی استفاده از کاروان تبلیغاتی برای نامزدهای انتخابات ممنوع است اوجی: ۱۵۵ پروژه بلاتکلیف در دولت سیزدهم تکمیل شد رهبر انقلاب: نامزدها از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنند رئیس جمهور بعدی مانند شهید رئیسی دغدغه خدمت داشته باشد مخبر: حکمرانی بدون توجه به بخش سلامت میسر نمی‌شود ثبت کمترین میزان بیکاری ۱۸ سال اخیر در دولت رئیسی دیدار مسئولان دستگاه قضا تا دقایقی دیگر با رهبر انقلاب گزارش خاندوزی به نمایندگان درباره حمایت از اشتغال پایدار

حمله اصلاح‌طلبان به شورای نگهبان به بهانه انصراف غلامی

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس با اشاره به انصراف آقای غلامی از نامزدی انتخاب عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: موضوع کاملا شفاف بوده و به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان به بهانه این انصراف به دنبال حمله به شورای نگهبان هستند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 July 27
کد خبر: ۱۷۵۵۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات علی مطهری مبنی بر دخالت برخی اعضای شورای نگهبان در روند انتخاب گزینه‌های حقوقدان این شورا، گفت: در بحث انتخاب اعضای حقوقدان شورای نگهبان، هیچ شبهه و ایرادی وارد نیست، زیرا آقای غلامی و طحان نظیف در گفت‌وگو و مذاکره‌ای خاص، به این نتیجه رسیدند که پس از قرعه‌کشی، یک نفر انصراف دهد.

 

 وی افزود: آقایان غلامی و طحان نظیف از اساتید حقوق دانشگاه امام صادق(ع) هستند و آقای طحان نظیف معاون آقای غلامی در این دانشکده است. معاون آقای غلامی که در حال حاضر رئیس دانشکده حقوق را برعهده دارد است.

 

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای طحان نظیف 10 سال است که منشی داخلی شورای نگهبان است و بر همین اساس تجارب بسیار خوبی در این باره دارد.

 

ابوترابی خاطرنشان کرد: آقایان طحان نظیف و غلامی در روز رأی‌گیری درباره انتخاب اعضای حقوقدان شورای نگهبان به این نتیجه رسیدند که قرعه‌کشی کرده و یک نفر کناره‌گیری کند و بر همین اساس، قاضی‌زاده هاشمی عضو هیأت رئیسه مجلس و برخی دیگر از نمایندگان در مذاکره با این دو نامزد این موضوع را به آنها اعلام کردند که درنهایت نام آقای غلامی از قرعه‌کشی بیرون آمده و وی وفای به عهد کرد.

 

وی تصریح کرد: آقای غلامی با رضایت کامل از نامزدی انتخاب عضو حقوقدان شورای نگهبان انصراف دادند، ضمن اینکه تمامی این روند بدون حب و بغض، جاه‌طلبی و منفعت‌طلبی بوده است.

 

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح‌طلبان نمی‌توانند شائبه عدم شفافیت را در این باره مطرح کنند و به نظر می‌رسد که موضوع حمله به شورای نگهبان از سوی برخی اصلاح طلبان دنبال شده و انصراف آقای غلامی از نامزدی انتخاب حقوقدانان این شورا تنها بهانه است.

 

منبع:فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده