داعش مسئولیت حمله روز گذشته کابل را برعهده گرفت-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

داعش مسئولیت حمله روز گذشته کابل را برعهده گرفت

خبرگزاری رویترز به نقل از کانال تلگرام داعش (اعماق) گزارش داده که این گروه مسئولیت حمله‌ روز گذشته در نزدیکی وزارت خارجه افغانستان را به عهده گرفته است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 March 28
کد خبر: ۱۷۷۶۹۹

به گزارش راهبرد معاصر این حمله حوالی ساعت ۱:۰۰ روز دوشنبه، هفتم فروردین در محل ایست بازرسی نزدیک وزارت خارجه افغانستان رخ داد و دستکم ۶ کشته و چندین زخمی برجای گذاشت.

سخنگوی فرماندهی پلیس کابل در همین خصوص اعلام کرد که شخص انتحارکننده از سوی نیروهای مستقر در محل‌ ایست بازرسی شناسایی و سپس هدف تیراندازی قرار گرفت و در این تیراندازی جلیقه انتحاری شخص مهاجم نیز منفجر شد.

دفتر هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) نیز در واکنش به حمله‌ روز گذشته آن را غیر قابل قبول خوانده است.

داعش پیش از این نیز حمله‌ مشابهی بر کارمندان وزارت خارجه افغانستان انجام داده بود که در نتیجه آن ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.

این حملات در حالی از سوی داعش در افغانستان صورت می‌گیرد که مقامات طالبان پیش از این اعلام کرده بودند این گروه تروریستی فعالیتی در این کشور ندارد./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار