اردن درخواست تل‌آویو برای تخلیه مسجدالاقصی را رد کرد-راهبرد معاصر
پرچم‌ها در تایلند نیمه افراشته شدن حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به جنین در دومین روز متوالی سفیر ایران: قرار بود شهید امیرعبداللهیان به لبنان بیاید یمن جشن ملی خود را تا پایان عزای عمومی ایران به تاخیر انداخت گفتگوی واشنگتن با تل‌آویو درباره حمله به شهر رفح استعفای مقام امنیتی تل‌آویو به‌دلیل انتقاد از نحوه مدیریت جنگ غزه نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند

اردن درخواست تل‌آویو برای تخلیه مسجدالاقصی را رد کرد

دولت اردن با هشدار درباره پیامدهای فاجعه‌بار نقض وضعیت مسجدالاقصی، به درخواست رژیم صهیونیستی برای تخلیه این مکان مقدس از نمازگزاران فلسطینی پاسخ منفی داد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 09
کد خبر: ۱۷۸۹۴۰

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت خارجه رژیم موقت صهیونیستی بامداد یکشنبه از دولت اردن خواست تا به‌وسیله مأموران اوقاف، معتکفان فلسطینی را از مسجدالاقصی اخراج کنند.

 

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، اردن نیز به این درخواست تل‌آویو جواب منفی داده و به‌نظر می‌رسد که تخلیه مسجدالاقصی بعد از نماز صبح انجام می‌شود.

 

دولت اردن همچنین درباره «پیامدهای فاجعه‌بار» تداوم نقض وضعیت تاریخی و قانونی در مسجدالاقصی توسط نظامیان صهیونیست هشدار داد.

 

همزمان خبرنگار شبکه «المیادین» گزارش داد که نظامیان رژیم موقت صهیونیستی در حال بستن دروازه‌های ورودی به مسجدالاقصی هستند.

 

همچنین جوانان فلسطینی که داخل «المصلی القبلی» حضور دارند، در انتظار برای هجوم نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست، شروع مسدود کردن ورودی‌های نمودند.

 

از سوی دیگر گروه مقاومت «عرین الاسود» طی بیانیه‌ای هشدار داد: «پیام خود را به هر خائنی که دین، وجدان، ناموس و کشور خود را فروخته است، می‌فرستیم. کارهای شما برملا شده و اعمال بد شما آشکار شده است. ما هر جا که باشید دنبال شما هستیم و هیچ کس از شما محافظت نخواهد کرد. شما هر جا که سنگر گرفته باشید در امان نخواهید بود».

 

پیش از این نیز «پیتر استانو» سخنگوی کمیسیون اروپا ضمن ابراز ناخرسندی از حملات نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی، گفته بود که وضعیت قانونی موجود در اماکن مقدس فلسطین اشغالی باید حفظ شود./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده