شلیک کره جنوبی به سمت یک شناور کره شمالی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

شلیک کره جنوبی به سمت یک شناور کره شمالی

کره جنوبی به سمت یک شناور کره شمالی که از مرز دریایی عبور کرده بود، تیر اخطار شلیک کرد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 16
کد خبر: ۱۷۹۸۹۰

به گزارش راهبرد معاصر، ارتش کره جنوبی یک روز پس از این حادثه که در بحبوحه تنش‌های اخیر بر سر آزمایش‌های موشکی کره شمالی رخ داد، گفت که این کشور به سمت یک کشتی کره شمالی که روز شنبه از مرز دریایی عبور کرده بود، گلوله هشدار شلیک کرد.

 

به گزارش رویترز، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت برای بیرون راندن یک قایق گشتی کره شمالی که حدود ساعت ۱۱ صبح روز شنبه در خط مرزی شمالی، مرز دریایی را نقض کرده بود، شلیک کرد و هشدار داد.

 

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ارتش ما در حالی که تحرکات دشمن را تحت نظر دارد تا برای تحریکات احتمالی در رابطه با نقض خط حد شمالی توسط قایق‌های گشتی کره شمالی آماده شود، موضع نبرد قاطع را حفظ می‌کند.

 

این ستاد افزود: در طول این عملیات، یک کشتی گشتی کره جنوبی به دلیل دید نامناسب با یک کشتی ماهیگیری چینی در مجاورت آن "تماس جزئی" پیدا کرد که در نتیجه هیچ مشکل ایمنی به وجود نیامد و فقط جراحات جزئی برای خدمه کره جنوبی ایجاد شد.

 

اقدام کره شمالی در حالی رخ داد که تنش‌ها بر سر افزایش فعالیت‌های نظامی کره شمالی در هفته‌های اخیر، از جمله آزمایش روز جمعه یک موشک بالستیک قاره پیمای جدید سوخت جامد که به گفته کارشناسان، پرتاب موشک را بدون هشدار کمی تسهیل می‌کند، رخ داد.

 

از دهه ۱۹۹۰، پیونگ یانگ با خط حد شمالی، که در پایان جنگ ۱۹۵۰-۱۹۵۳ دو کره ایجاد شد، مخالفت و استدلال می‌کند که باید بسیار به سمت جنوب کشیده شود. اکتبر گذشته، دو کره در آب‌های غربی تیراندازی هشدار دادند و یکدیگر را به نقض مرز‌های دریایی در منطقه‌ای که اغلب درگیری‌ها رخ داده است، متهم کردند. پیونگ یانگ در حالی که کره جنوبی و نیرو‌های آمریکایی رزمایش‌های بهاری سالانه خود را از ماه مارس انجام می‌دهند، تهدید به اقدام نظامی کرده است و آن‌ها را تمرینی برای جنگ هسته‌ای می‌داند.

 

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی این هفته دستور تقویت بازدارندگی جنگی را به شیوه‌ای «عملی‌تر و تهاجمی تر» برای مقابله با آنچه این کشور منزوی آن را اقدامات تجاوزکارانه آمریکا و کره جنوبی خواند، صادر کرد. سئول و واشنگتن می‌گویند رزمایش‌های آن‌ها دفاعی و با هدف تاثیر بازدارندگی بر کره شمالی است./ باشگاه حبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده